כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בנט תוקף האופוזיציה: הפכתם לפיגוע כלכלי

שר הכלכלה השיב להצעות אי אמון של האופוזיציה • "אתם משתמשים בשיטות מיושנות ומרחיקים משקיעים מישראל"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

בדיון סוער בהצעות אי אמון שהגישו סיעות האופוזיציה, השיב השר נפתלי בנט (הבית היהודי) להצעותיהן של סיעות יהדות התורה ומרצ.

ח"כ מיכל רוזין (מרצ), הציגה את הצעת האי אמון: "חוק המשילות למעשה אומר שיש קבוצות בכנסת שאנחנו לא רוצים לשמוע אותם. מול ממשלה כל כך כוחנית אנחנו זקוקים לבית משפט חזק. חוק משאל העם איננו דמוקרטי. אנחנו קרובים לנקודת האל חזור".

השר נפתלי בנט, השיב להצעה בשם הממשלה, תוך שהוא פונה לראשת האופוזיציה, שלי יחימוביץ' (העבודה): "האופוזיציה צריכה לזכור כי לא ממשלות יוצרות מקומות עבודה, החברות הן אלו שיוצרות מקומות עבודה".

השר בנט סיפר על היום שבו כמנכ"ל חברת הייטק - נקלעה החברה למשבר. "זה היה יום שחור בו נאלצתי לפטר וירדנו מ-70 ל-30 עובדים, והיום החברה הזו מעסיקה 300 עובדים, ואם היינו מקבלים את הכלכלה המתוכננת שלכם, ואי אפשר היה לפטר - החברה הייתה נסגרת. בשיטה הפופוליסטית של האופוזיציה שמנסה להצר את ידיהם של חברות לקבל החלטות. ככל שתבריחו אותם, כך יהיה רע יותר. מה שמשנה זה לא הסיסמאות אלא העובדות".

"חברה מטקסס צריכה להחליט איפה תקים את החברה שלה, היא לא ציונית ולא תבוא לארץ בשם כך אלא בגלל איפה שיותר נוח ואיפה שיש הקלות במס. אם היא לא תבוא לפה - לא יהיו עוד אלפי עובדים במעגל הבא. לפי השיטה שלכם חברות מחו"ל לא יגיעו לישראל. אתם הפכתם להיות פיגוע כלכלי למדינת ישראל. אתם מרחיקים חברות. אני יורק דם בשביל להביא משקיעים לפה. הם רואים שיש פה עדר שקופץ על כל מי שרוצה ליזום. אם תמשיכו להבריח חברות בשביל הפופוליזם שלכם, נמצא פה גלי אבטלה שלא ידענו כמותם. תאמינו ביזמים. נרחיק את היזמים ונהיה כלכלה כמו בקובה".

השר בנט פנה לח"כ זהבה גלאון (מרצ) והאשים: "התפיסות שלך כל כך מיושנות". הוא הוסיף, "תפסיקו לבלום יצירת מקומות עבודה. לא משמרים מפעל בכל הכוח גם אם הוא לא רווחי. אתם לא תתנו להגיון לפעול. תפסיקו להפחיד את המשקיעים. יש תפיסה כושלת לפיה יגיע שר התמ"ת או הכלכלה ויפזר צ'קים למפעל כושל, ויש תפיסה חדשה, לפיה לא משמרים מפעל בכל הכוח, גם אם זה לא פופולארי. אנחנו לא זורקים כסף על מפעל כושל אלא משקיעים כסף בעובדים כדי שיוכלו לעבוד במפעל... אבל לא תתנו להיגיון לפעול. עבורכם, יש לי פתרון מושלם - כל העובדים יעבדו במגזר הציבורי, לא נצטרך יותר את המגזר הפרטי, שהוא האויב".
כנסת בנט מפעל מקומות עבודה כלכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד