י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

האם הציבור החרדי לאומי יושיע את ליאון?

מכתב רבני הציבור החרדי לאומי בעד ליאון עשוי לשנות את התמונה • הרבנים מצטטים את פסקו של הגר"א שפירא זצ"ל

ליאון עם הרב נבנצל
ליאון עם הרב נבנצל

בסוף השבוע האחרון, הנחו רבני 'תקומה', הרבנים דב ליאור, חיים שטיינר, איסר קלונסקי ודוד חי הכהן, כי בסוגיית הבחירות המוניציפאליות לערים ולמועצות ברחבי הארץ - יש לבחור לראשות העיר באדם ירא שמים, כפי שהורה בזמנו הגר"א שפירא זצ"ל:

"ברור ופשוט כי אנשים דתיים המאמינים בה' ובתורתו הקדושה ושומרי מצוות, עליהם יש לסמוך כי יגנו ככל האפשר על ענייני הדת והצביון של קדושת התורה בישראל", ודברים אלו יפים במיוחד לקדושת ירושלים, נכתב.

היחיד שלא הביע במפורש את דעתו הוא הרב טאו, אך לתלמידיו הורה להצביע לראש עיר דתי ומניח תפילין.

היום (ב) הודיע גם הרב אביגדור נבנצל, מבכירי רבניה של הציונות הדתית, כי הוא קורא להצביע עבור משה ליאון.

במכתב תמיכה שנשלח למטה ליאון יממה לפני הבחירות המוניציפאליות, כותב רב העיר העתיקה לשעבר, ור"מ בישיבת הכותל ובישיבת נתיב אירה כיום: "מותר לנו ללמוד מניסיון העבר, שראש העיר הנוכחי הרבה לזלזל בקדושת ירושלים ולהכניס בה דברים שאינם הולמים, סמלים נוצריים, מוזיקה נוצרית ושאר מופעים שאינם הולמים את קדושת המקום".

עוד הוסיף הרב כי הוא קורא לכל מכבדי התורה להצביע בעד איש שומר תורה, הלא הוא משה ליאון, למען קדושת התורה וקדושת ירושלים.

בשיחה עם נתן נתנזון (נוס), מבכירי הציבור החרדי לאומי, הוא מסביר כי מחד לרבני תקומה יש בעיה להתערב בפוליטיקה, משום שרובם מכהנים כרבני ערים או שכונות, מאידך לא קשה להבין לאן הם מכוונים כשהם מצטטים את הפסק של הרב שפירא זצ"ל.

לשאלתי מדוע חברי הכנסת של 'תקומה' אינם מתערבים ואינם מביעים את דעתם, הוא מסביר כי בשל העובדה שהם חלק מ'הבית היהודי', הם מנועים מלהביע את דעתם. אחרי הכול יו"ר הסיעה, נפתלי בנט, הגם שלא אמר במפורש שהוא תומך בניר ברקת, גם לא אמר שהוא תומך במשה ליאון.
תקומה ירושלים מכתב חרדי לאומי ליאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד