ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
בברלין מכחישים

בוריס ג'ונסון עורר סערה: "גרמניה רצתה תבוסה אוקראינית מהירה"

ראש ממשלת בריטניה לשעבר בוריס ג'ונסון טען שצרפת הייתה בהכחשה לפני פלישת רוסיה לאוקראינה. והאשים את ממשלת גרמניה שבתחילה היתה בעד תבוסה צבאית אוקראינית מהירה על פני סכסוך ארוך. הגרמנים זועמים ומכחישים

בוריס ג'ונסון עורר סערה: "גרמניה רצתה תבוסה אוקראינית מהירה"
בוריס ג'ונסון נפגש עם וולודימיר זלנסקי צילום: דוברות ממשלת בריטניה

ראש ממשלת בריטניה לשעבר, בוריס ג'ונסון האשים את ממשלת גרמניה שתמכה בתחילת המלחמה בתבוסה צבאית אוקראינית מהירה על פני סכסוך ארוך. ג'ונסון אמר לרשת CNN בפורטוגל כי עמדותיהן של מדינות המערב השתנו מאוד לפני שמוסקבה החלה את הפלישה לאוקראינה ב-24 בפברואר, תוך שהוא מפרט שלוש מדינות מובילות באיחוד האירופי.

דבריו גררו הכחשה חריפה מגרמניה, שהאשימה אותו ב"מערכת יחסים ייחודית עם האמת". בעוד ג'ונסון הדגיש כי מדינות האיחוד האירופי התגייסו לתמוך באיחור באוקראינה וכעת הן מספקות תמיכה איתנה, הוא אמר שזה לא כך היה בתקופה שלפני הפלישה הרוסית.

"הדבר הזה היה הלם עצום, יכולנו לראות את הקבוצות הטקטיות של הגדוד הרוסי מצטברות, אבל למדינות שונות היו נקודות מבט שונות מאוד", אמר ג'ונסון לריצ'רד קווסט ברשת CNN בפורטוגל. "ההשקפה הגרמנית הייתה בשלב מסוים שאם זה קורה, וזה יהיה אסון, אז עדיף שכל העניין יסתיים מהר, ואוקראינה תתקפל", טען ג'ונסון וציטט, "כל מיני סיבות כלכליות טובות" לגישה זו.

"לא יכולתי לתמוך בזה, חשבתי שזו דרך הרת אסון להסתכל על זה. אבל אני יכול להבין למה הם חשבו והרגישו כמו שהם הרגישו", המשיך ג'ונסון. גרמניה ביקשה להפחית במהירות את הסתמכותה על אנרגיה רוסית מאז פלישת מוסקבה. "אין ספק שהצרפתים היו בהכחשה עד הרגע האחרון", ציין ג'ונסון.

נשיא צרפת עמנואל מקרון עמד בחזית המאמצים של אירופה להניא את ולדימיר פוטין מלפלוש לאוקראינה, וביקר אותו בקרמלין שבועות ספורים לפני שהמנהיג הרוסי הורה על חייליו לפלוש לאוקראינה.

ג'ונסון גם מתח ביקורת על התגובה הראשונית של איטליה לאיום בפלישה. הוא אמר שממשלתו של מריו דראגי "בשלב מסוים פשוט אמרה שהם לא יוכלו לתמוך בעמדה שאנו נוקטים בהתחשב בהסתמכות המאסיבית שלהם על נפט וגז רוסיים".

ביום רביעי צייץ מיגל ברגר, שגריר גרמניה בבריטניה, תגובה בטוויטר: "אנחנו יודעים שלראש הממשלה לשעבר המשעשע מאוד יש תמיד מערכת יחסים ייחודית עם האמת. המקרה הזה גם אינו יוצא דופן".

ג'ונסון אמר כי ברגע שרוסיה פתחה בפלישה בפברואר, הגישה ברחבי אירופה השתנתה במהירות. "מה שקרה זה שכולם גרמנים, צרפתים, איטלקים, כולם, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ראו שפשוט אין אופציה. כי אי אפשר לנהל משא ומתן עם הבחור הזה (פוטין). זו נקודת המפתח". אמר ראש הממשלה לשעבר והוסיף כי "האיחוד האירופי מתנהל בצורה מבריקה" בהתנגדותו לרוסיה מאז אותה תקופה.

מלחמת אוקראינה רוסיה בוריס ג'ונסון גרמניה צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד