כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

"פתאום ראיתי סכין שלופה" • האברך שהותקף מדבר

"לא חשדתי בדבר" • האברך מביתר-עילית, שפיאתו נגזזה אמש על ידי פלשתיני - משחזר את התקרית • ויש גם תיעוד

האברך והפיאה הגזורה. צילום: פלאש90
האברך והפיאה הגזורה. צילום: פלאש90



"לפתע מתוך שינה אני מרגיש שמישהו נוגע בי, אני מסובב את ראשי לאחור, ומבחין בפלשתיני המחזיק סכין בידו", כך משחזר היום (ג), ל'בחדרי חרדים' האברך דוד ו. שהותקף אמש על ידי פלשתיני באוטובוס לביתר עילית.

אמש (א) הותקף האברך בעת נסיעתו בקו 128 של חברת 'עילית', מבית שמש לביתר-עילית. היה זה כאשר האוטובוס חלף בכביש 375, סמוך למחסום ביתר-עילית, צפונית מערבית לביתר עילית, פלשתיני שנסע באוטובוס ביקש מהנהג להורידו שלא בתחנה - והנהג סירב.

בתגובה, שלף הפלשתיני סכין איים על הנוסעים והנהג, תוך כדי שהוא גוזר את אחת מפיאותיו של הנוסעים. הנהג מיד עצר את האוטובוס ופתח את הדלתות. הפלשתיני ירד מהאוטובוס ונמלט.

כוחות משטרה גדולים בסיוע מסוק פתחו בסריקות לאיתורו.

"פלשתיני התקדם אל הנהג עם סכין שלופה"

האברך שהותקף הינו דוד ו, בן 30 מביתר-עילית, מגיד שיעור בישיבת 'חמדת התורה' בבית שמש.

"אני נוסע כל ערב ממקום עבודתי בית שמש לביתי בביתר. עליתי על האוטובוס והתיישבתי בספסל בצד ימין. בהמשך הנסיעה - באחת התחנות עלה פלשתיני והתיישב בצד שמאל. שוחחתי עם חבר שישב בספסל מאחורי, עד שבשלב מסויים הוא עבר לשבת לידי".

"הפלשתיני שראה כי חברי עבר להתיישב לידי, קם ממקומו, והתיישב מאחורי כשהוא עם אוזניות. אני רגיל לכך שערבים נוסעים באוטובוסים, זה לא חריג בכלל, ולא חששתי. לאחר היציאה מבית שמש נרדמתי".

"לפתע מתוך שינה אני מרגיש שמישהו נוגע בי, אני מסובב את ראשי לאחר, ומבחין בערבי המחזיק סכין בידו, לאחר שגזר את פיאתי השמאלית, בנס הוא לא פגע בי פיזית".

"הערבי קם והחל לצעוק לנהג "אפתח אל באב" (פתח את הדלת). הנוסעים כולם נמלטו לעבר הדלת מחשש שהוא יפגע בהם עם הסכין, כך שהדלת הקדמית הייתה מלאה בנוסעים, וכך גם הדלת האחורית שהייתה חסומה בנשים מפוחדות".

"הערבי שראה כי לא יוכל לצאת בקלות דרך הדלת הקדמית, כאשר כל אותה העת הסכין שבידו מונפת מעלה בתנועה מאיימת, התקדם לעבר הדלת האחורית תוך כדי שהנהג פותח את הדלת, ולאחר שיצאו מספר נשים והתפנתה הדרך, הוא יצא וברח לעבר היער".

"כוחות משטרה וצה"ל שהגיעו למקום פתחו מיד בסריקות, אולם עד כה למיטב ידיעתי הערבי לא נעצר".

• זה לא חריג שפלששתינים נוסעים בקו הזה?

"כמעט כל יום פלשתינים נוסעים בו, יש כאלה שאני כבר מכיר אותם על הפנים, אך אף פעם לא היו איתם בעיות. כשמגיעים למחסום הם עוברים בדיקה וממשיכים.

• איך התלמידים בישיבה קיבלו אותך הבוקר?

אתמול בשעת לילה מאוחרת הזמנתי אצל פיאנית פיאה טבעית, ובבוקר הגעתי לישיבה כרגיל. אני לא סיפרתי לבחורים, אך הבנתי שיש כאלה שכבר שמעו על כך.

• להערכתך האירוע היה על רקע לאומני?

"הפלשתיני כנראה חשש לפגוע בי יותר ממה שעשה כדי שלא להחמיר את המעשה. אם רק היה מתעכב עוד זמן קצר היה נתפס מיד. מה שהוא כנראה לא ידע, שבאוטובוסים מותקנות מצלמות אבטחה, שתיעדו את כל המקרה.

• ברכת הגומל, בירכת הבוקר?

"שאלתי רב, והוא אמר שהיות והסכין כלל לא הוצמדה לגופי, אין צורך לברך. כמובן שבלא שם ה' אני לא מפסיק להודות על הנס שהיה לי".

וידאו ממצלמת האבטחה: חברת עילית

ביתר עילית פלשתיני פיאה אוטובוס משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד