כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הצהרה חריפה

הקהילות היהודיות באיראן: "מגנים את ההפגנות נגד המשטר"

הקהילות היהודיות פרסמו לראשונה הצהרה חריפה נגד המהומות במדינה וקראו להפסקת ההפגנות | במכתב שפרסם ועד הקהילות, הוא קרא לקיים דיאלוג עם ראשי המדינה כדי להביא להפסקת ההפגנות | "הקהילה תומכת בעמדת המנהיג העליון ומצייתת לו כמו אזרחים רבים אחרים"

יהודים באיראן: אילוסטרציה
יהודים באיראן: אילוסטרציה

הקהילות היהודיות באיראן פרסמו היום (חמישי) הצהרה חריפה בעקבות המהומות במדינה, תוך גינוי "התסיסה האחרונה", שהובילה למותם של אזרחים רבים. הקהילות הביעו את תמיכתם בהנהגת המדינה וקראו "להפסיק את האלימות ולקיים דיאלוג עם ראשי המשטר.

בהצהרה של ועד הקהילות היהודיות נאמר: "מאות הרוגים ופצועים רבים כמו גם הפסדים כספיים רבים נגרמו למדינה. הקהילות היהודיות של איראן תמיד תומכות בעמדת המנהיג העליון ומצייתים לו כמו אזרחים רבים אחרים, הקהילות היהודיות נמצאות בקו הקדמי של ההתמודדות נגד מי שמשבש סדר וביטחון".

עוד נאמר: "אנחנו מצהירים שאויבי המערכת יוצרים חוסר ביטחון, פוגעים באחדות העם ואויבים של הרפובליקה האסלאמית של איראן. בימים האחרונים התרחשו אירועים ותקריות מצערות בארצנו האהובה, שנגעו לליבם של כולם, זה פגע באוהבי ובנאמני איראן והמערכת האסלאמית הקדושה".

בהצהרה נכתב עוד: "אגודת הקהילות היהודיות מביעה תנחומיה ​​לכל נפגעי המהומות, ומבקשת לפתוח את המרחב לדיאלוג על ידי הפקידים המכובדים במדינה. הקהילות קוראות להימנע מקיטוב במדינה, ולהגיע לאווירה רגועה, שללא ספק נקיטת צעד בכיוון זה לטובת כולם, יש לקוות שבעתיד הקרוב נהיה עדים לאחדות העם, ניצור שלום, ביטחון ואושר למדינה האהובה".

איראן קהילות יהודיות הפגנות באיראן טהראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד