י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ההחלטה המפתיעה של האדמו"ר מגור

מדוע החליט האדמו"ר מגור להימנע מתמיכה במועמדות משה ליאון, לראשות עיריית ירושלים? • לדברי בכירים בסיעה המרכזית, איווט הבטיח כי יפיל את הממשלה - בתמורה לתמיכה • ח"כ יעקב ליצמן הציע כי יצטרף להצעת אי-אימון נגד הממשלה שתגיש 'יהדות התורה', אך איווט סירב • ליברמן מכחיש: "הסיבות לאי-תמיכה שונות לחלוטין"

משה ליאון. צילום": פלאש90
משה ליאון. צילום": פלאש90

אין ספק כי ההחלטה שהתקבלה היום (ב') בחדרו של האדמו"ר מגור ולפיה אינו מורה לחסידיו לאיזה מהמועמדים לראשות עיריית ירושלים לבחור, היא החלטה משמעותית באשר לזהות ראש העיר הבא.

הניסיון להבין מה עומד מאחורי ההחלטה הביא אותי אל הסיפור הבא:

מתברר כי לפני מספר ימים נפגש ח"כ יעקב ליצמן עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, המריץ את המועמד משה ליאון.

עוד בנושא:
ירושלים: בחסידות גור החליטו שלא להחליט

ליצמן פנה לליברמן ואמר לו: "יש לך 11 אצבעות בכנסת, כולן ממושמעות לך, תפיל לנו את חוק הגיוס ואנחנו תומכים חד משמעית בליאון".

ליברמן גמגם ולא הסכים להבטיח. כל שהסכים להבטיח הוא שיפיל את הממשלה ויכניס פנימה את החרדים.

לדברי גורם בכיר שהיה בסוד הענינים, לזאת ליצמן לא רצה להסכים שכן יש לו ולחבריו ב'יהדות התורה' ניסיון מר באשר להבטחות הליכוד. לא בטוח שכניסה לקואליציה תועיל לסייע לטרפד את החוקים הדרקוניים שנגזרו לאחרונה נגד הציבור החרדי.

ליצמן המשיך ואמר לליברמן: "תן לנו הוכחה לכך שתעשה בשבילנו משהו. איך נוכל לתת מתנה לליכוד ביתנו ולתמוך במועמדם אחרי ששבעה חודשים אנחנו נפגעים מיכם? הרי אתה זה שהבטחת לי כל הזמן שאנחנו נהיה בקואליציה, ולא הצלחת לקיים. אנחנו נתמוך בליאון, ובסוף לא תוכל לקיים?".

ליברמן הגיב: "מה אתה מציע שאעשה כעת? הרי בעוד מספר ימים נערכות הבחירות".

היה זה בתחילת שבוע שעבר וליצמן הציע: "אנו נגיש אי אמון בממשלה ביום שני (היום) ואתה תודיע שאתה מצטרף לאי אימון".

הבטחה בנושא לא ניתנה, תמיכה בליאון - גם כן לא ניתנה.

בשיחה עם אחד מהאנשים המכירים את הסיפור הם מגחכים למשמע הדברים. ברור לכל שזו היתה השיחה האחרונה, אך קדמו לה שיחות רבות. בשלב הזה קשה להוציא מליברמן את תוכנן, אך יש מצב שבחלוף הימים הוא ישלוף אותן, אחת לאחת, ולא ישכח שום פרט, תוך שהוא מזכיר לליצמן את השלבים המוקדמים יותר בהם התעקש שלא לתמוך בליאון. השלב האחרון הוא סיפור יפה, אך הוא רק הסולם לרדת מהעץ עליו טיפס ליצמן כשסגר כבר מזמן עם ברקת, הם אומרים.

נזכיר כי באתר "בחדרי חרדים" חזרנו ודיווחנו במהלך השבועות האחרונים על השמועות העקשניות בדבר הסכמות של חסידויות גור ובעלזא עם ראש העיר המכהן ניר ברקת. השמועות הללו הוכחשו בעקשנות חזור והכחש, גם כאשר ברור היה ליודעי דבר כי הן נכונות לגמרי. הערב ניתן לומר כי אין עשן בלי אש, וכי אכן ההסכם בין החסידויות הללו לבברקת היה סגור זה מכבר.

"מדובר בסיפור שכולו יחסי ציבור ועטיפת צלופן למעשה שכל כולו פילוג הציבור החרדי", הגיב הערב גורם בכיר במטה ליאון, "פעם גור, תמיד גור, כפי שנהגו לפני 5 שנים כך נהגו גם הפעם, רק התירוצים מתחלפים".

הממעניין הוא שבעוד מקורבי ליצמן מתעקשים כי הסיפור נכון, ליברמן עצמו מכחיש מכל וכל את הסיפור. "הסיבות של ליצמן לאי התמיכה היו שונות לחלוטין", הוא מבהיר בשיחה עימו.
ירושלים גור ניר ברקת איווט ליברמן גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד