י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

על תחילת השנה והחלטות חדשות

למה אנחנו מבטיחים לעצמנו בכל שנה מחדש, את כל ההבטחות על שינוי רצוי במשקל? • מה מונע מאיתנו להתמיד בדרך לשינוי אמיתי? • ומהי הדרך להצלחה ולשינוי קבוע ומתמשך? • אינפורמטיבי

על תחילת השנה והחלטות חדשות
אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

ד"ר אסנת רזיאל – מנהלת רפואית מלב"י, המרכז לטיפול בהשמנת יתר מקבוצת אסיא מדיקל.

"כן, חשבתי להתחיל דיאטה, אבל אחרי החגים".

כולנו מכירים את השגרה הזו, השנה העברית נסגרת לה. ראש השנה מגיע, ארוחות החג המפתות עומדות בפתח ואנחנו מעוניינים בשינוי, שינוי אמיתי של ממש במשקלנו. אנחנו לא מרגישים טוב עם עצמנו וחושבים שהגיע הזמן לדיאטה. אבל כמו עוד דברים אחרים, למרות חשבון הנפש האמיתי שאנחנו נוטים לעשות סביב התאריך הזה, אנחנו נוטים לוותר לעצמנו בדיוק בתקופה הזו ולומר לעצמנו, שגם במשקל, כמו בהרבה דברים אחרים, נטפל, "אחרי החגים".

זוהי בדיוק התקופה שלא כדאי להתעלם מההחלטה החדשה שלנו. אם אתם לא מרוצים ממשקלכם והחלטתם שהגיע הזמן לשינוי של ממש, בין אם זה בעצמכם או בין אם החלטתם להיעזר בנו להליך ניתוחי, על מנת לסייע לכם בדרך הפתלתלה להורדה במשקל, האחריות על השינוי, מוטלת על כתפיכם.

דחיינות, היא מילת המפתח אצל אנשים רבים אשר מבקשים לעשות שינוי. בפער שבין רגע קבלת ההחלטה על השינוי, שהוא כמעט תמיד חגיגי ומעורר השראה אצל רבים מאתנו, לבין העבודה על השינוי עצמו וההתמודדות עם המשמעויות שהוא דורש מאתנו, רבות מן ההחלטות שלנו על שינוי מתפוגגות.

אז כן, שינוי של ממש דורש מחויבות. הוא תמיד מונח לפתחנו אם נבחר בו. אך בו בעת הוא דורש מאיתנו מאמץ של ממש. שינוי דפוסים, הרגלים וחשיבה. וכאשר זה נוגע לאוכל, הדלק המניע אותנו והמענג אותנו, המאמץ דורש לעיתים מהפיכה של ממש על מנת להגיע ליעד משקל רצוי.

פיתוח מודעות

התחילו במילה הפשוטה - מודעות. מודעות לעצמם, לגופכם, אל תעלבו כשמישהו מעיר לכם על משקלכם. אתם קובעים. אבל האם אתם מעוניינים לרדת במשקל? בין אם אתם זקוקים להתערבות ניתוחית, באם מסת הגוף שלכם [BMI] גבוהה והופכת אתכם למועמדים מתאימים, ובין אם אתם סובלים מעודף משקל קל ואינכם מרוצים ממנו, אתם יכולים לקבל החלטה על שינוי אבל לדעת שהיא דורשת מכם להיכנס אל תוך תהליך מחייב של ממש.

החלטות קטנות

התחילו בהחלטות קטנות, הן לא חייבות להיות גדולות ועצומות, הציבו לעצמכם יעדים ריאליים בדרך לשינוי הזה. אתם יכולים להחליט שהשנה אתם מוותרים על משקאות מוגזים על שלל החסרונות התזונתיים שלהם והתרומה שלהם למשקלכם העודף.

אתם יכולים להחליט שאתם מקטינים מנות. מסיימים לאכול בשעה מוקדמת יותר. מוציאים חטיפים וממתקים מהתפריט. והסוד הוא להוסיף להחלטה קטנה אחת, החלטה קטנה נוספת כאשר אתם רואים כי אתם מוצאים בעצמכם את המחויבות הנדרשת לשינויים הללו. זכרו, המילה דיאטה מקורה ביוונית ומשמעותה היא "דרך חיים". בחרו את דרך החיים שלכם בהחלטות קטנות אשר לכל אחת ואחת מהן יכולה להיות השפעה ענקית בסופו של דבר על איך שאתם נראים ובעיקר איך שאתם מרגישים.

כוח רצון והתמדה

וכן, ראש השנה הזה, הוא תאריך טוב במיוחד להתחיל. כי הרצון שלנו לסכם לעצמנו דברים מגיע ממקום פנימי שטומן בחובו הרבה מאד כוח רצון. נצלו אותו לתועלתכם. אתם יכולים לשינוי, והשינוי הזה מגיע מהחלטות וממחויבות להן, לא בהכרח מהצהרות גדולות, אלא ממודעות אישית ובחירות קטנות שכולן יכולות לעשות הבדל עצום.

שתהיה לכולכם שנה טובה, שנת בריאות, שפע, שגשוג ומשקל תקין. כל הדברים הללו, הם בהחלט בהישג ידכם, אם רק תרצו ותתחייבו.
עצות ירידה הרזיה טיפים שנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד