כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
צפוי למאסר עולם

אוקראינה עצרה את אחד אנשי העסקים העשירים ביותר שלה

ויאצ'סלב בוגוסלאיב, הנשיא ובעל המניות העיקרי של מפעל המטוסים "מוטור סיץ" - מנהיג התעשייה הביטחונית של אוקראינה, נעצר בקייב לפני שבוע בחשד לקשר רוסי אסור, ועשוי לבלות את שארית חייו מאחורי סורג ובריח

אוקראינה עצרה את אחד אנשי העסקים העשירים ביותר שלה
אחד הרכבים העתיקים שהוחרמו צילום: שירות הביטחון האוקראיני SBU

ויאצ'סלב בוגוסלאיב, מנכ"ל Moror Sich, יצרן של מנועי מטוסים וטורבינות תעשייתיות, נעצר על ידי הרשויות האוקראיניות באשמת בגידה ביום שבת האחרון, כך לפי התקשורת המקומית.

בוגוסלאיב, בן 83, הוא אחד מאנשי העסקים העשירים ביותר באוקראינה, הוא היה על הרדאר של שירות הביטחון של אוקראינה בגלל דעותיו הפרו-רוסיות ביותר. דיווחים מקומיים מצביעים על כך שהוא מכר מנועים לצבא הרוסי וכעת הוא עומד בפני משפט עם עונש אפשרי של מאסר עולם.

הרכוש הרב שנתפס: צילום שירות הביטחון האוקראיני SBU. 

על פי דיווחים באוקראינה, בוצע חיפוש בביתו של בוגוסלאיב בעיר זפוריז'יה. הוא סירב להכניס את השוטרים. לאחר מכן נאלצו השלטונות לפתוח את הדלת באמצעות ציוד מיוחד ששיאו היה מעצרו של בוגוסלאיב. הוא נלקח לקייב בליווי משטרתי.

על פי הדיווח באתר של שירות הביטחון האוקראיני, אנשי שירות הביטחון ערכו חיפוש בנכסיו של נשיא החברה, לטענת האוקראינים, הוא ניסו להוציא את הרכוש שלו בחשאי מאוקראינה, בין החפצים שהוחרמו מכוניות נדירות וכלי נשק, וכן זהב וחפצים עתיקים. בנוסף מעצרו כמה מאנשיו שניסו להסתיר את רכושו של בשטח של מבנים מסחריים שלו.

קציני מודיעין וחוקרים של השרות החשאי SBU גילו את מיקומם של מקומות המסתור הללו ואת המארגנים שלהם. במהלך החיפושים גילו שוטרי אכיפת החוק ותפסו, 7 מכוניות יוקרה, מתוכן 4 נדירות, 3 רובי ציד, רובה עתיק, ומספר רב של עתיקות ממדינות אירופה.

זו לא הפעם הראשונה שהאוקראינים עצרו אנשי עסקים אוקראינים בעלי נאמנות רוסית. מוקדם יותר השנה, הפוליטיקאי ואיש העסקים ויקטור מדבדצ'וק נעצר באופן דומה בגין קשר לרוסיה וניסיון לברוח למוסקבה. "מבצע מיוחד בוצע הודות לשירות הביטחון של אוקראינה - כל הכבוד", כתב נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ברשתות החברתיות לאחר המעצר.

מלחמת אוקראינה רוסיה בגידה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד