י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בכיר אוקראיני חושף

יועצים איראנים נהרגו בקרים בזמן שסייעו לרוסיה

גורם ביטחוני אוקראיני בכיר טוען שאנשי צבא איראניים נהרגו באזורים כבושים על ידי הרוסים. איראנים נכחו בחצי האי קרים כדי לסייע לרוסיה להטיס את המל"טים שניתנו על ידי טהראן, אך לא דווח מנין ההרוגים האיראניים

יועצים איראנים נהרגו בקרים בזמן שסייעו לרוסיה
המלחמה באוקראינה: אילוסטרציה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

בכיר אוקראיני אישר שיועצים צבאיים איראנים נהרגו בחצי האי קרים הכבושה על ידי הרוסים, והזהיר כי כל איראני שיהיה בשטח אוקראיני כבוש ויתמוך בפלישה של מוסקבה יהיה גם יעד. אולקסי דנילוב, מזכיר המועצה לביטחון לאומי ולהגנה של אוקראינה, אמר כי איראנים נכחו בחצי האי קרים כדי לסייע לרוסיה להטיס את המל"טים החמושים 'שאהד 136' שנתנו על ידי טהראן, אך לא אמר כמה איראנים נהרגו.

ה'גארדיאן' שדיווח על כך, ציין דיווח ב'כאן חדשות' שדווח באוקטובר, כי 10 איראנים נהרגו חאחר תקיפות צבאיות של אוקראינה בחצי האי קרים הכבושה. דנילוב הבהיר שכל נוכחות צבאית איראנית נוספת תהיה ממוקדת נגד האיראנים.

"אתה לא צריך להיות איפה שאתה לא צריך להיות," אמר דנילוב בראיון ל'גארדיאן' מקייב. "הם היו בשטח שלנו. לא הזמנו אותם לכאן, ואם הם ישתפו פעולה עם טרוריסטים וישתתפו בהשמדת האומה שלנו אנחנו חייבים להרוג אותם".

גל אחר גל של התקפות אוויריות רוסיות, כולל תקיפות של מל"טים וטילים, כוונו נגד אוקראינה מאז אוקטובר לתשתית האנרגיה האזרחית של אוקראינה, והכניסו אותה להפסקות חשמל כשהקור החורפי החל לרדת ברחבי המדינה. נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמר בפגישה במועצת הביטחון של האו"ם ביום רביעי כי התקיפות הן "פשע ברור נגד האנושות".

מלחמת אוקראינה רוסיה איראן חצי האי קרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד