י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בזכות "סולחה"

ביצעו לינץ' ביהודי והשופט הקל בעונש

שלושה צעירים מהכפר טמרה בגליל, שביצעו לינץ' ביהודי במהלך פרעות "שומר החומות", זכו להקלה משמעותית בעונשם בשל "סולחה" שביצעו עם המותקף. הוא פוצה בסכום של 240 אלף שקלים למימון הטיפול בפניו ובשיניו שנפגעו

ביצעו לינץ' ביהודי והשופט הקל בעונש
הפורעים בטמרה צילום: מתוך הסרטון

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה ארז פורת גזר אתמול עונש מאסר ברף התחתון ביותר נגד שלושה צעירים מטמרה שביצעו לינץ' בשיר אלקלעי, תושב מצפה־אבי"ב, במהלך הפרעות במאי אשתקד. הסכם הסולחה, שנערך באופן תקדימי בין נפגע יהודי לתוקפיו הערבים, התקיים במקביל למשפט שניהלה המדינה נגד הפורעים, כך מדווח יאיר קראוס באתר 'מקור ראשון'.

בהסכם שנחתם בין נציגי משפחות התוקפים, בכירי עיריית טמרה ואלקלעי, הוא פוצה בסכום של 240 אלף שקלים למימון הטיפול בפניו ובשיניו שנפגעו במתקפה האלימה, וכן בגין רכבו וחפציו שהועלו באש. לא מן הנמנע כי לו הוגשה תביעה מסודרת, סכום הפיצוי היה גבוה באופן ניכר.

בכתב האישום שהנאשמים הודו תואר כיצד זיהו את הנהג שיר אלקלעי כיהודי, חסמו את רכבו וניפצו את שמשותיו, היכו אותו בפניו, משכו בשערו, ניסו להוציאו מהרכב וחבטו בו במקל, באגרופים ובבעיטות. אלקלעי יצא מהמתקפה עם שברים בחוליות הגב, חתכים וסימני חבלה. חלק משיניו נפלו מעוצמת המכה.

על התוקפים הוטלו בין חמש לשבע שנות מאסר בפועל, וכן פרקי מאסר על תנאי. אלקלעי אמר ל'מקור ראשון' כי הוא מבקש להניח את האירועים מאחוריו ולהתמקד בשיקומו ובחזרה לחיים: "פנו אליי מעיריית טמרה בשם המשפחות, ועשיתי איתם סולחה. אני לא יודע להגיד אם הכספים מכסים את הנזקים. הם רצו להתנצל, ואני חושב שזה ראוי כשכנים וכבני אדם". הליך הסולחה נערך בנוכחותו בלבד, מול נציגי העירייה ומשפחות הנאשמים. את סכום הפיצוי גייסו המשפחות משכניהם.

"אני גנן שעוסק בפרחים ולא בעונשים, ואין לי דעה או הערכה לעונש שמגיע לאלו שפגעו בי, אלה צעירים בני 19 שנגזרו עליהם שבע שנות מאסר, וזה נראה לי עונש די כבד. אין בי יצר נקמה, ואני לא מחפש לפגוע בהם בחזרה".

טמרה שומרי החומות שומר החומות לינץ סולחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד