י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חלוקת אגפים וועדה מפקחת

מתווה הדתות בין סמוטריץ' לליכוד - שנדחה

בציונות הדתית הגיעו בתחילת השבוע להסדרה עם הליכוד בכמה נושאים עיקריים, ובהם סביב המחלוקת על הדתות - חלוקת אגפים בין הראשונים לש"ס. נתניהו גם הציע: פיקוח של אנשיו של סמוטריץ' בכנסת על המשרד | בעקבות הפיצוץ, טרם ברור אם ההסכם יתקיים

מתווה הדתות בין סמוטריץ' לליכוד - שנדחה
סמוטריץ', נתניהו ודרעי צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

כבר חצי שבוע שהמשא ומתן הקואליציוני בין הליכוד למפלגת 'הציונות הדתית' תקוע והצדדים מחליפים האשמות, זאת על אף ההתקדמות שנרשמה בתחילת השבוע בנושאים השנויים במחלוקת ובעיקר בנושא הסמכויות במשרד הדתות שהולך לש"ס.

במהלך יום שני, הצדדים דיווחו על התקרבות לסגירה, כאשר סוכם על הסדרה סביב דרישת הציונות הדתית לתיקי הביטחון, חינוך ודתות - כשבנושא האחרון הגיעו אף למתווה, שהיה אמור לפתור את המחלוקת מול מפלגת ש"ס.

בליכוד העבירו לציונות הדתית את המסר שתיק הדתות יישאר בכל מצב אצל ש"ס, כי "אריה מתעקש על זה". בעקבות זאת, סמוטריץ' דרש שיגיעו להסדרה בתחומי אחריות המשרד ודרש שיפוצלו תפקידים הקשורים לענייני הדת.

הכוונה הייתה שיגיעו בכל נושא תמיד להסכמה, כמו במינוי רבנים, גיור ודיינים; אך ראשי האגפים יחולקו. כך לדוגמא אם האגף שאחראי לליווי תהליך מינוי רבני ערים יהיה אצל ש"ס, אז סמוטריץ' יקבל לידיו את הועדה למינוי דיינים.

"המטרה הייתה שעל ידי כך שתי המפלגות היו מקדמות ולא תוקעות זו לזו", אומר גורם המעורה בשיחות. ב'ציונות הדתית' גם סיפחו לידיהם את אגף הגיור, וכן גם אגף הזהות היהודית שבמשרד הדתות, שבש"ס פחות התעניינו בו.

בנוסף לסיכום על האגפים השונים, נתניהו הציע לסמוטריץ' פתרון במקום תיק הדתות: שימוש בוועדה למיזמי דת שהוקמה בקואליציה היוצאת, ומינוי לתפקיד היו"ר איש 'הציונות הדתית'. בכך הם יוכלו לפקח על המשרד שיוחזק בידי ש"ס, במקום התיק ואז יתנהלו ב"תן וקח".

אלא שכזכור, ביום שלישי התפוצץ הסיכום כאשר מאז שורר נתק בין סמוטריץ' לנתניהו. לא ברור אם המתווה שהושג בעניין הדתות, אחד מהמחלוקות העיקריות בממשלה הנכנסת, יתקיים - כשהוא מצריך גם אישור של ש"ס.

מפלגת הציונות הדתית משרד הדתות ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד