ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

2 אברכים נלכדו במכס עם 3,500 חפיסות סיגריות

השניים, תלמידי ישיבת פוניבז', שבו בטיסה מקייב בירת אוקראינה • חשודים ששימשו בלדרים ברשת להברחת סיגריות

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

תופעת הברחת סיגריות על ידי בלדרים מאוקראינה לישראל, תפסה תאוצה בשנה האחרונה ובמכס נתב"ג גמרו אומר למגר תופעה זו. אתמול (ב') הובאו לבית המשפט השלום בתל אביב שני אברכים שניסו להבריח ארצה כ-3,500 חפיסות סיגריות ועל פי החשד שימשו בלדרים.

יהודה צדקה (24) ויחיאל שלזינגר (22), שני תלמידי ישיבה בישיבת פוניבז' - מסורת התורה בבני ברק, חזרו אתמול ארצה בטיסה מקייב שבאוקראינה לאחר ביקור באומן.

כשעברו השניים במסלול הירוק, הם התבקשו על ידי בודקי המכס לשקף את כבודתם, אז התברר כי החשד שעוררו בעיניי הבודקים לא היה סתמי, ברשותו של צדקה נתפסו 1,460 חפיסות סיגריות וברשותו של שלזינגר נתפסו 2,000 חפיסות סיגריות, עליהם לא טרחו להצהיר עם כניסתם.

צדקה חשוד בהשתמטות מתשלום מסי יבוא בסך 30,000 ש"ח ושלזינגר בסך 41,000 ש"ח, כך לפי בקשת המעצר שהוגשה ע"י יחידת הסמים של מכס נתב"ג.

חוקרי מכס נתב"ג חקרו את שני האברכים, שהודו בהברחת הסיגריות. בחקירה עלה כי שהייתם של השניים באוקראינה נמשכה יום אחד בלבד והם משמשים בלדרים. לדברי צדקה, הוא אמור היה לקבל 2,000 ש"ח עבור ההברחה ולשלזינגר, כך לדבריו, הובטח סכום כסף משמעותי. החשודים מסרו לחוקרים את שמו של אדם נוסף השוהה בחו"ל, אליו אמורים היו להתקשר עם הגעתם ארצה, והוא אמור היה למסור להם את שמו של איש הקשר בארץ, שיקבל את הסיגריות. אולם, שיחת הטלפון המבוקרת לאדם הנוסף השוהה בחו"ל נשארה מיותמת, שעה שהוא לא השיב כלל לשיחות.

כבוד השופטת תרצה שחם קינן הורתה על שחרור החשודים בתנאים מגבילים: ערבות עצמית בסך 1,500 ש"ח כל אחד, ערבות צד ג' בסך 5,000 ש"ח לכל אחד, הפקדת מזומן בסך 3,500 ש"ח ע"י כל אחד מהחשודים, צו עיכוב יציאה מהארץ ועוד.
קייב אוקראינה חשוד אומן תלמיד ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד