י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שנה קטלנית

האסונות בענף הבנייה: 65 הרוגים ונפצעו 13 נוספים

לאחר שנה קטלנית בענף הבניה בה מצאו את מותם 65 עובדים ונפצעו 13 נוספים, פעילים הגיעו לאתר הבניה בו מצא אחד הפועלים את מותו. הפעילים קיימו באתר הבנייה טקס זיכרון יחד עם תושבי הסביבה והדליקו נרות נשמה ונשאו דברים לזכר ההרוגים

האסונות בענף הבנייה: 65 הרוגים ונפצעו 13 נוספים
ההרוגים באתרי בניה צילום: מעגלי צדק

בעקבות פציעתו באופן אנוש של עובד במרכז ירושלים במהלך בניית הקמפוס החדש של האקדמיה לאומנות בצלאל, הגיעו פעילי תנועת מעגלי צדק וסטודנטים מבצלאל לאירוע מחאה בכניסה לקמפוס הנבנה.

"אנחנו כאן לאחר שנפצעו 13 עובדים באופן אנוש מתחילת החודש ו-65 עובדים נהרגו מתחילת השנה. התאספנו יחד כדי להתפלל לרפואת הפצועים, לזכור את ההרוגים ולקרוא למדיניות חברתית אחרת", אמרה פעילת מעגלי צדק תהל אוברמן-לאו במהלך האירוע.

אביטל ורטהיימר, סטודנטית בבצלאל ופעילה במחאה הוסיפה: "כולם בבצלאל מדברים על המעבר לקמפוס החדש, אבל אף אחד לא מדבר על המחירים של הבנייה שלו. הייתי מצפה שמקום עם מעמד כמו בצלאל שמכשיר אדריכלים ואמנים יתייחס לנושא ברצינות ויעלה אותו על סדר היום".

במהלך הערב הפעילים הדליקו נרות נשמה לצד תמונות ההרוגים, הקריאו קטעי זיכרון וקיימו תפילה משותפת לרפואת הפצועים.

"אנחנו כאן כדי להפגין סולידריות עם ההרוגים והפצועים ולקרוא לממשלת ישראל להרחיב את האחריות על התאונות לקבלנים וליזמים, להגדיל את מספר הפקחים ולהחמיר את האכיפה והענישה שכמעט ולא קיימים היום" אמר עידו שטינברגר, ראש תחום מדיניות בארגון מעגלי צדק "הממשלה היוצאת כמעט לא קידמה דבר בנושא ואנו מקווים שהממשלה החדשה תעלה את הנושא החשוב הזה על סדר יומה".

על פי נתוני הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשיה בשנת 2021 ירושלים היתה העיר הקטלנית ביותר לעובדים בארץ - כאשר שמונה עובדים נהרגו בה במהלך השנה.

במהלך השנה האחרונה בירושלים 25 עובדים נפצעו באופן קשה ובינוני בירושלים ועובדים רבים נפצעו באופן קל.

ענף הבנייה הרוגים ופצועים מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד