כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

נהרג המחבל שתכנן את הפיגוע בתל אביב

המחבל מחמד עאצי, נהרג בחילופי ירי עם צה"ל בבילעין • ממתכנני הפיגוע באוטובוס בתל אביב, לפני כשנה, בזמן מבצע "עמוד ענן"

נהרג המחבל שתכנן את הפיגוע בתל אביב
דובר צהל

כוח מיוחד ניהל חילופי ירי עם מחבל שהתבצר במערה בבילעין. הכוח כיתר את המערה, מחבל נורה ונהרג על ידי הכוח.

בפעילות משותפת לצה"ל, שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, נהרג באזור בילעין לפנות בוקר (שלישי) המחבל מחמד עאצי, ממתכנני הפיגוע באוטובוס בתל אביב, לפני כשנה, בזמן מבצע "עמוד ענן".

כוחות גבעתי הגיעו למקום על מנת לעצור את המחבל, עליו נאסף מידע מודיעיני במשך חודשים. במהלך המבצע, ברח המחבל והחל לפתוח באש תוך שהוא מתבצר במערה. הכוחות הגיבו במהירות ובדיוק ופגעו בו, בחילופי אש אשר דרשו גם שימוש ברימונים ובאמצעים נוספים. בחטיבת בנימין האחראית על הגזרה נמשכים התחקורים בזירת האירוע על מנת למצות ממנו ראיות ומודיעין.

מחמד עאצי בן 28 מבית לקיא, נכלא בעבר מספר פעמים על רקע פעילות צבאית במסגרת ארגון הג'יהאד האסלאמי פלסטיני. היה ממתכנני פיגוע המטען בת"א בז' כסלו תשע"ג אשר נסע בסמוך לקריה בת"א, וכתוצאה ממנו נפצעו 29 אזרחים. מאז אותו פיגוע התנהג מחמד עאצי כמבוקש. לאחר מאמצים רבים הצליח השב"כ לאתר את מקום מסתורו.

בד בבד נעצרו 2 מסייעניו של עאצי: מחמד אברהים סאיס בן 30 מבנימין, נכלא בעבר בגין פעילות צבאית בג'יהאד האסלאמי ועבדאללה סלימאן אבו עאצי בן 22 מהכפר נעמה, שנכלא בעבר בנסיבות דומות. השניים עברו לחקירת השב"כ.

גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה כי היא לוקחת אחריות על הפיגוע באוטובוס בתל אביב בנובמבר 2012.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון ביקר בחברון והתייחס לתקריות האחרונות ביהודה ושומרון: "בחודש האחרון הייתה סדרה של שישה פיגועים, שברור לחלוטין שחלקם היו על רקע לאומני ואחרים, גם אם התחילו כאירועים פליליים, אנו מתייחסים אליהם כלאומניים". יעלון הוסיף כי "מדובר בגל מדבק של אירועים ואנו נפעל נגדם בנחישות. עם זאת, אין סימנים להתקוממות עממית או אינתיפאדה שלישית מבחינת מוטיבציה או התארגנויות אבל ניערך לכל הסלמה שלא תהיה".

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ מירי רגב, קראה לראש הממשלה, מר בנימין נתניהו להקפיא את שחרור האסירים הביטחוניים על רקע התגברות מעשי הטרור ביהודה ושומרון. במכתבה לרה"מ היא כותבת כי "בימים אלו אנו עדים להתגברות מעשי הטרור מצד הפלסטינאים ביהודה ושומרון ועזה. בחודש האחרון בלבד שילמו בחייהם שלושה אזרחי מדינת ישראל ביניהם, שני חיילי צה"ל ואזרח תושב בקעת הירדן. גם אז, כמו גם היום, סברתי כי השיקולים, שעמדו בבסיס קבלת ההחלטה לשחרר אסירים כבדים עם דם על הידיים, כחלק ממחווה ורצון טוב, עוד בטרם קיבלה ישראל, התחייבות מדינית כל שהיא, היא משגה חמור וטעות ביסודה.

"לטעמי מדובר בהפגנת חולשה, שיש בה בכדי לפגוע בכוח ההרתעה של מדינת ישראל ולזמן עוד טרור בדמות חטיפות חיילים ואזרחים. במזרח התיכון, מחוות מסוג זה נתפסות לצערנו כחולשה ולא כעוצמה... לעניות דעתי, אדוני ראש הממשלה, מדינת ישראל 'נתנה יד- וקיבלה טרור בתגובה'. מכאן, שנכון יהיה בעת הזו לעצור כל שחרור עתידי של רוצחים בדגש על אלו עם דם הידיים. אין מקום להתנות מו"מ בשחרור מחבלים".

על רקע דברים אלו, מחר בבוקר, יום ד', 23.10.13 בשעה 09:00, תדון וועדת הפנים בקריטריונים לשחרור אסירים ביטחוניים.

אתר המזוהה עם חיזבאללה בדרום לבנון מדווח כי בין 15 ל-20 חיילי צה"ל חצו את הגדר האלקטרונית באזור הגבול עם לבנון. על פי הדיווח, החיילים מבצעים סריקות במקביל לפריסה של צבא לבנון. עוד דווח כי החיילים מלווים בכלבי גישוש.
שב''כ עצור כלא הרוג מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד