כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ממשלת נתניהו תוריד מחירים?

ביונילוור מתקפלים? בכיר בחברה בהצהרה דרמטית

המשבר הכלכלי ועליות המחירים היוו חלק נכבד מהשיח קודם לבחירות, רה"מ המיועד אף התנגח בממשלת לפיד והאשים אותה במצב. אך האם ממשלת נתניהו תטפל טוב יותר בנושא? רק 31% סבורים שהיא תטפל טוב יותר | בכיר ביוניליוור מגיב לחרם של רשתות השיווק וטוען כי ברשת שוקלים לתת מבצעים שיחפו על העליות

ביונילוור מתקפלים? בכיר בחברה בהצהרה דרמטית
סופרמרקט בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בצל גל ההתייקרויות העולמי, שמכה גם בישראל, רשתות השיווק (שופרסל, רמי לוי ועוד) מנהלות סוג של מלחמה מול יוניליוור, קונצרן בינלאומי ואחת היצרניות הגדולות בארץ. הרשתות לא מוכנות לקבל את עליות המחירים שביקשה יוניליוור ובינתיים רבות מהן הפסיקו לקבל אספקה של המוצרים. האם הציבור תומך בחרם? האם הציבור מאמין שממשלה חדשה תוריד את המחירים?

סקר אולפן שישי שפורסם בסוף השבוע מגלה מה דעת הציבור בנושא יוקר המחיה. המשיבים לסקר נשאלו, האם ממשלת נתניהו תטפל טוב יותר ביוקר המחיה לעומת הממשלה הקודמת. 31% אמרו שטוב יותר, 40% השיבו אותו דבר ו-19% אמרו פחות טוב. בסך הכול, 59% סבורים שהממשלה החדשה תטפל אותו דבר או פחות טוב ביוקר המחיה לעומת 31% שסבורים שטוב יותר.

על רקע החלטת תנובה להעלות מחירים, 24% אמרו שיפסיקו לרכוש את מוצרי החברה, 52% אמרו שיצמצמו רכישות ו-16% אמרו שימשיכו לרכוש כרגיל. הנתון הזה הוא חדשות לא טובות לתנובה, כיוון ש-76% אומרים שיפסיקו או יצמצמו רכישות של מוצרי תנובה בעקבות העלאת המחירים.

בכיר בחברת יוניליוור, ששוחח עם חדשות 12 ב"תוכנית חיסכון", העביר תגובה ראשונה של ענקית המזון והטואלטיקה הגלובלית למהלכים שמפעילות נגדה רשתות השיווק בארץ. אותו בכיר הבהיר שביוניליוור בהחלט שוקלים העמקת מבצעים לאור המחאה, אך טען כי עליות המחירים בישראל אינן שונות ממדינות אחרות ונובעות מעליה בעלויות הייצור.

"אנחנו בימים לא פשוטים ואנחנו עושים הכול כדי להגיע להבנות עם רשתות השיווק, גם בהעמקת מבצעים רחבים ועמוקים יותר במחירי מוצרנו", אמר הבכיר. "למרות המצב המאתגר, פיטורים או סגירה של מפעלים בארץ לא עומדים על הפרק". ליוניליוור מספר מפעלים בישראל, בצפת, בערד בעכו ובחיפה, שבהם מייצרים מותגים מוכרים, כמו קליק, גלידות שטראוס, קרמבו, דגני תלמה, קנור, פינוק, בדין ועוד.

"ישראל חשובה לנו ואנחנו לא רוצים לוותר עליה בתור לקוחות", המשיך. "עברנו על כל מוצר ומוצר ובדקנו עד כמה אנחנו יכולים לחכות עם עליית המחירים אבל התשובה היא שעלות חומרי הגלם וההובלה הכניעו אותנו. אם לא נעלה את המחירים לא נוכל להמשיך למכור חלק מהמוצרים".

עוד הוסיף הבכיר: "צריך להבין שאנחנו מייצרים מוצרים כמו פינוק למשל, שכן מתאים לכל כיס, אנחנו לא מכוונים לעשירים בלבד. בתור חברה גלובלית אנחנו לא יכולים לעשות איפה ואיפה בין המדינות, ומה שביקשנו משאר המדינות אנחנו מבקשים גם מישראל".

ניכר שיוניליוור מבינים שהם לא יכולים להתבצר בעמדה שלהם נצח, והם עוקבים בדגה אחרי הירידה במכירות שעלולה להגיע לשיעור של 30% ואף 40% בתוך פחות מחודש. ניתן לקוות שבשבועיים הקרובים הצדדים יגיעו להסכמות ומכירת מוצרי יוניליוור תחזור לסדרה.

ממשלת נתניהו משבר כלכלי יוניליוור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד