כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חטיפת הצעיר הדרוזי

הרמטכ"ל ביטל מבצע מעצרים רחב היקף בג'נין

בצה"ל אישרו בימים האחרונים לצאת למבצע מעצרים בג'נין. הטריגר לפעולה, רצח וחטיפת גופת טירן פרו. התוכנית לא ירדה מהפרק גם אחרי שהגופה הוחזרה. אך לבסוף הרמטכ"ל החליט להוריד את המבצע מהפרק

הרמטכ"ל ביטל מבצע מעצרים רחב היקף בג'נין
רגעי חטיפת הגופה צילום: צילום מסך

בצה"ל נערכו בימים האחרונים לצאת למבצע מעצרים רחב היקף בג'נין, כשהטריגר הוא חטיפת גופתו של טירן פרו בן למגזר הדרוזי. התוכנית לא ירדה מהפרק גם אחרי שהגופה הוחזרה, כך דווחה כרמל דנגור בכאן 11. על פי הדיווח, כל הדרגים אישרו את התוכנית, מפקד החטיבה, מפקד האגודה ואלוף הפיקוד. אתמול בצהריים היה אמור להתקיים "אישור תכניות" בראשות הרמטכ"ל אביב כוכבי. בסופו של דבר, ביום חמישי בערב הרמטכ"ל החליט לבטל את הישיבה הזו, ולהוריד את המבצע מהפרק, לפחות לעת עתה.

מבחינת הרמטכ"ל כוכבי, אחרי שסיפור החזרת הגופה נפתר בדיבורים, ובמאמצים גדולים של הרשות הפלסטינית - זה לא הזמן לצאת למבצע מעצרים כזה. התוכנית היא פקודה שמונחת על השולחן כבר חודשים ארוכים ובצבא מחכים להזדמנות המתאימה כדי להוציא אותה לפועל.

בדובר צה"ל מסרו לכאן חדשות: "לא נתייחס לדיונים פנימיים. מערכת הביטחון פועלת בהתאם להערכת המצב המבצעית, וכחלק מכך מקיימת אישורי תוכניות - למנעד רחב של תוכניות, בהתאם לצורך".

כזכור גופתו של הצעיר הדרוזי טירן פרו, שנחטפה והוחזקה בידי חמושים בג'נין, הוחזרה ביום חמישי האחרון לישראל והועברה לידי בני משפחתו. בכך הגיעה לסיומה הסאגה שהייתה עלולה להביא להסלמה ביטחונית משמעותית.

גופתו של פרו, שנחטפה ביום שני האחרון מבית החולים בג'נין לאחר שנהרג בתאונת דרכים סמוך לעיר, שוחררה על ידי החמושים לאחר במערכת הביטחון החליטו לסגור את כל המעברים לעיר. הדבר הוביל ללחץ משמעותי נוסף מצד הרשות הפלסטינית וגורמים נוספים שהיו מעורבים במשא ומתן.

טירן פרו דרוזים דובר צה''ל אביב כוכבי ג'נין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד