כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מצפים לחידוש הקשר

בצל מהומות החיג'אב: ‏איך אומרים היתר עסקא בפרסית?

הרשויות באיראן חסמו את האפשרות לתקשר עם כל המדינות ‏החשודות בעיניהן כקשורות למרי האזרחי ובכללן ישראל. לאחרונה, ‏לפני שהושלמה המלאכה נותק הקשר עם הקהילות היהודיות ולא ניתן לסיים את ה'היתר עסקה' שהקהילות החלו לבצע בסיוע בית דין בישראל

בצל מהומות החיג'אב: ‏איך אומרים היתר עסקא בפרסית?
הפגנות נגד המשטר באיראן צילום: צילום מסך

‏עיני הכל נשואות למת‏רחש באיראן. האם יצליחו ‏האזרחים המדוכאים להפיל‏ את משטר האייתולות המה‏לך אימים על העולם כולו. ‏אולם יש מי שהמהומות ‏תפסו אותם לא מוכנים ‏בעיצומה של עשיה ברוכה ‏שאמורה הייתה להניב פירות ‏ופירי פירות.

היו אלה רבני ‏בית ההוראה לענייני ריבית ‏בראשות הרב פינחס וינד, שבימים ‏שקדמו לפרוץ המחאות היו ‏עסוקים בחילופי טיוטות של ‏היתר עסקא "ברית פנחס" ‏מתורגם לפרסית, כדי שיהו‏די איראן יזכו גם הם להתנ‏הל כהלכה בכל עסקיהם.

היתר עסקה בפרסית

‏נוסחאות הותאמו וגרס‏אות עובדו ונשלחו מכאן ‏לשם וחוזר חלילה, עד ‏שבאבחת החלטה אחת, ‏ירד המסך על הפעילות ‏שקפאה ונחנטה ואין מישהו מאתנו שיודע עד מתי. הרשויות באיראן חסמו את האפשרות לתקשר עם כל המדינות החשודות בעיניהן ‏בקשורות למרי האזרחי ובכללן ישראל. לפני שהושלמה המלאכה נותק הקשר, ומאז יושבים ‏בבית ההוראה לענייני ריבית ומצפים לחידוש הקשר כדי להביא את דבר ד' זו הלכה גם ליהודי ‏איראן.

אתמול (חמישי) היה עוד יום עמוס בפעילות מחאה באיראן, עם מפגינים ברחבי המדינה שהיו בסולידריות עם הערים הכורדיות, והביקורת מצד מועצת זכויות האדם של האו"ם לרפובליקה האסלאמית של איראן, בעקבות קריאות להפגנות ארציות ביום חמישי לתמיכה בתושבי האזורים בעלי הרוב הכורדי, אנשים בערים רבות ערכו הפגנות ביום חמישי בערב כדי להראות את הסולידריות שלהם.

אנשים בכמה שכונות בבירה טהראן ובכמה ערים אחרות כמו אספהאן, קראג', אורומיה, קרמנשה והמדאן קיימו הפגנות וקראו קריאות נגד הרפובליקה האסלאמית.

איראן היתר עיסקא יהודים באיראן הפגנות באיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד