כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מוקפת בשקי חול

אולנה זלנסקה: "אנחנו נחזיק מעמד, יש דברים קשים יותר"

הגברת הראשונה של אוקראינה, אולנה זלנסקה אמרה בראיון לתקשורת הבריטית כי אוקראינה תחזיק מעמד. "היו לנו כל כך הרבה אתגרים איומים, ראינו כל כך הרבה קורבנות, כל כך הרבה הרס, אנחנו נחזיק מעמד"

אולנה זלנסקה: "אנחנו נחזיק מעמד, יש דברים קשים יותר"
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: שירותי החירום של אוקראינה

הגברת הראשונה של אוקראינה אולנה זלנסקה אמרה ל-BBC כי אוקראינה תחזיק מעמד בחורף הקרוב למרות הקור והפסקות חשמל הנגרמות מטילים רוסיים, ותמשיך להילחם במה שהיא מתארת ​​כמלחמת השקפות עולם, כי "ללא ניצחון לא יכול להיות שלום". בניינים הולכים ומחשיכים וקרירים בעיצומם של הפסקות חשמל בזמן שרוסיה ממשיכה להכות ברשת האנרגיה של אוקראינה.

העם האוקראיני זכה למחמאות על כך שהוא עמד על שלו נגד המתקפה הבוערת של רוסיה. אבל זה עוד מבחן כואב לחוסן. "אנחנו מוכנים לסבול את זה", טוענת אולנה זלנסקה בראיון ל-BBC במתחם מאובטח בכבדות בתוך מקום עמוס בשקי חול בקייב.

"היו לנו כל כך הרבה אתגרים איומים, ראינו כל כך הרבה קורבנות, כל כך הרבה הרס, שהפסקות חשמל הן לא הדבר הכי גרוע שיקרה לנו". היא מצטטת סקר שנערך לאחרונה שבו 90% מהאוקראינים אמרו שהם מוכנים לחיות עם מחסור בחשמל למשך שנתיים עד שלוש אם הם יכולים לראות את הסיכוי להצטרף לאיחוד האירופי.

זה נראה כמו דרך קרה נורא ארוכה, והיא יודעת את זה. "קל לרוץ מרתון כשאתה יודע כמה קילומטרים יש", היא אומרת. במקרה הזה האוקראינים לא יודעים את המרחק שהם צריכים לרוץ. "לפעמים זה יכול להיות מאוד קשה", היא אומרת. "אבל יש כמה רגשות חדשים שעוזרים לנו להחזיק מעמד, כל האוקראינים יתחזקו בגלל המלחמה הזו", חוזה הגברת הראשונה של אוקראינה.

ליסה דוסט, כתבת ה-BBC כותבת, כי "במרחק כמה קירות של שקי חול ומעגלים של בידוק ביטחוני, ממשיך הנשיא זלנסקי לעבוד מסביב לשעון. כל כך קרוב ובכל זאת כל כך רחוק". היא לא נתנה תאריך מדויק מתי הם אכלו בפעם האחרונה ארוחת ערב יחד עם ילדיהם, אולכסנדרה בת ה-18 וקיירילו בת התשע. "זה מאוד נדיר בימינו. מאוד נדיר", היא אומרת.

"אני גרה בנפרד עם הילדים שלי ובעלי גר בעבודה", היא מסבירה. "יותר מהכל, אנחנו מתגעגעים לדברים פשוטים - לשבת, לא להסתכל על השעה, כל עוד אנחנו רוצים".

מלחמת אוקראינה רוסיה אולנה זלנסקה ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד