כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
נאמנות לקרמלין

מבויים? פוטין נפגש עם "אמהות" של חיילים שנהרגו באוקראינה

נשיא רוסיה נפגש ביום שישי עם אמהות חיילים שנהרגו באוקראינה. בעולם מאמינים שהאירוע היה אירוע יחסי ציבור מבוים עם קהל שנבחר. כל האמהות שנכחו נאמנות לפוטין. אחת מהן נראתה בעבר שרה את ההמנון הרוסי בכיכר האדומה לאחר שפוטין סיפח חלקים מאוקראינה

מבויים? פוטין נפגש עם "אמהות" של חיילים שנהרגו באוקראינה
המלחמה באוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

ולדימיר פוטין נפגש ביום שישי האחרון עם "אמהות" לחיילים ששלח למלחמת אוקראינה-רוסיה, אך בעולם טוענים כי זה היה מפגש מבוים היטב עם נשים שתומכות בקמלין.

הוא פגש קבוצה של נשים אולטרה-נאמנות שנבחרו בקפידה כדי שלא ישאלו שאלות קשות. ה'דיילי מייל' מדווח, כי אמהות רוסיות זועמות שלא היו באירוע והשתוללו על איך פוטין נמנע מלהזמין אותן, ומתעלם מהתלונות שלהן על שימוש בבנים שלהן כבשר תותחים.

"הייתי רוצה שתדעו את זה, שאני אישית וכל הנהגת המדינה - אנחנו שותפים לכאב שלכם", אמר פוטין לנשים בפגישה במעונו הרשמי. "אנחנו מבינים ששום דבר לא יכול להחליף אובדן של בן - במיוחד עבור אמא, אנחנו שותפים לכאב הזה" אמר פוטין.

אבל מאחורי דבריו, פקידיו של פוטין הטילו וטו על פגישה עם אמהות שרוצות להשמיע טענות על האופן שבו בניהם נהרגו באוקראינה. הוא גם אמר במהלך האירוע ששודר בטלוויזיה כי "עלינו להשיג את המטרות שלנו ונשיג אותן בסופו של דבר". אך לא ברור אם הוא פגש את אמו של מישהו מהחיילים הרוסים שנהרגו או נפגעו באוקראינה.

עיתונאים רוסים זיהו במהירות כמה מהנשים שנבחרו לפגוש את פוטין כנאמנות ידועות. אחת הנשים, נדיז'דה אוזנובה, הופיעה בעבר באירוע עם פוטין שרה את ההמנון הרוסי בכיכר האדומה לאחר שסיפח באופן בלתי חוקי אזורים באוקראינה כשטח הקרמלין. שאר הנשים זוהו כנאמנות לפוטין מאירועים שונים, ולא בטוח שבכלל היה להן בן חייל באוקראינה.

למרבה האירוניה, פוטין אמר ל-17 'האמהות' להיזהר מ'זיופים, הונאה, שקרים' מקוונים בנוגע למלחמתו באוקראינה. "אי אפשר לסמוך על שום דבר" באינטרנט לגבי הסכסוך, אמר.

פוטין ישב עם 17 נשים במעונו המפואר בנובו-אוגריובו, ממערב למוסקבה, מוקף בשולחן מלא בתה, עוגות וקערות של פירות יער טריים, בטענה שהוא חש באובדן. פוטין אמר שהוא מבין את החרדה והדאגה של אמהות החיילים - ואת הכאב של אלה שאיבדו בנים באוקראינה. פוטין אמר להם שהוא לא מתחרט על פתיחת המלחמה שלו - או מה שלטענתו "המבצע הצבאי המיוחד" של רוסיה נגד אוקראינה. פוטין אמר שלפעמים התקשר לחיילים רוסים בקו החזית ואמר שדבריהם הפכו אותם לגיבורים בעיניו.

מלחמת אוקראינה רוסיה צבא אוקראינה ולדימיר פוטין אמהות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד