י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ירצה עונש מאסר

פעיל פרו-פלסטיני הודה בסדרת התקפות על יהודים בניו יורק

פעיל פרו-פלסטיני נמצא בדרכו לכלא לאחר שהודה באשמת פשעי שנאה פדרליים בקשר עם שלל התקפות נגד יהודים בניו יורק ב-2021 וב-2022. הוא הודה שתקף שלושה אנשים בשל זהותם היהודית או הישראלית

פעיל פרו-פלסטיני הודה בסדרת התקפות על יהודים בניו יורק
זירת האירוע בברוקלין צילום: בארא פארק 24

סדאה מסעוד, בן 29 מסטטן איילנד, הודה באשמה בביצוע פשעי שנאה, שעונשם המירבי הוא 5 שנות מאסר. הוא הודה שתקף שלושה אנשים בשל זהותם היהודית או הישראלית, הוא הואשם בפשעי שנאה פדרליים, בהתקפות נגד יהודים בניו יורק ב-2021 וב-2022.

במתקפה הראשונה שלו, מסעוד תקף אדם עונד שרשרת מגן דוד במנהטן במהלך הפגנות נגד ישראל במאי 2021, כשישראל נלחמה מול עזה. מסעוד היכה את האיש שוב ושוב בראשו ובפניו וגרר אותו על פני מדרכה, כך לפי כתב אישום.

בחודש שלאחר מכן, מסעוד וחברו תקפו קורבן נוסף חרדי בברוקלין מחוץ לביתו. באפריל השנה, מסעוד תקף אדם שהיה עטוף בדגל ישראל סמוך להפגנה פרו-פלסטינית במנהטן.

פעילים פרו ישראל הצליחו לזהות מי התוקף, ושלחו לקורבן השלישי את שמו ותמונה של מסעוד כדי שיזהה אותו ויתלונן למשטרה, מה שגרם למסעוד לאיים עליהם. "אני מרגיש רע בשבילכם, הציונים, כשיום הדין יגיע אנחנו נשחט את כולכם כמו כבשים", כתב הפלסטיני. חוקרי המשטרה חיברו לבסוף את מסעוד לכל שלושת הפיגועים. הוא נמצא במעצר בית מאז שהואשם בפשעי שנאה ביולי ומפוקח עם צמיד אלקטרוני בקרסול.

"מסעוד תקף בכוונה שלושה קורבנות בגלל דתם או מוצאם", אמר התובע האמריקני דמיאן וויליאמס בהצהרה. "אין מקום במדינה הזו להתנהלות הפוגענית והשנאה הזו". השופטת הפדרלית, דניז קוט מבית המשפט המחוזי הפדרלי במנהטן, תגזור את דינו של מסעוד, שיהיה עד חמש שנות מאסר ב-3 במרץ.

ארה''ב משטרת ניו יורק סטטן איילנד פלסטיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד