כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בקרמלין חוששים ממשפחות הנופלים

הסכום המטורף שהוציאה רוסיה על המלחמה באוקראינה

רוסיה שילמה 82 מיליארד דולר, 28 מתוכם על ארטילריה ורקטות. כך מדווח מגזין 'פורבס'. בקייב טוענים שישנם יותר מ-15 אלף נעדרים מאז פרצה המלחמה לפני תשעה חודשים

הסכום המטורף שהוציאה רוסיה על המלחמה באוקראינה
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

רוסיה הוציאה 82 מיליארד דולר על המלחמה באוקראינה, כרבע מסך הכנסות התקציב של רוסיה בשנה שעברה, שנאמדות ב-340 מיליארד דולר. הערכה זו כוללת עלויות ישירות שהכרחיות לתמיכה במבצע הצבאי, כמו גם עלויות שכר ופיצויים לפצועים ומשפחות החיילים ההרוגים, אולם אינו כולל הוצאות ביטחון קבועות או הפסדים שנגרמים לכלכלה המקומית. כך פורסם במגזין 'פורבס'. לפי המגזין הרוסים הוציאו יותר מ-28 מליאירד דולר על ארטילריה ורקטות בתשעה חודשי המלחמה.

בקייב טוענים שישנם יותר מ-15 אלף נעדרים מאז פרצה המלחמה לפני תשעה חודשים, ואין יודעים מה עלה בגורלם שמא הועברו בכפייה לרוסיה, או שהם עצורים שם, ואולי אינם בין החיים וקבורים בקברי אחים.

שר החוץ הבריטי ג'יימס קלברליי ביקר ביום שישי בקייב ופגש את נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי. ביקור זה מגיע יממה אחרי ששר החוץ הבריטי הכריז על אספקת עשרות רכבי חירום לאוקראינה. דוח המודיעין היומי של משרד ההגנה הבריטי הוקדש ביום שישי למצב חיילי המילואים של רוסיה, שם נכתב שכמעט ולא זכו לרמת אימונים וציודים מספיקים.

הערכת הבריטים שנהרגה כמות גדולה של חיילי מילואים במסגרת המלחמה, וסבורים שבקרמלין עלולים להיות מודאגים מעליית מספר משפחות החיילים אשר יפגינו נגד תנאי המחייה של יקיריהם, גם במחיר סיכון להיעצר על ידי הרשויות.

מלחמת אוקראינה רוסיה פורבס מיליארדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד