כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
למעלה מ-500 התעוורו

הרופאים מזהירים: המשטר האיראני מעוור את המפגינים

רופאים באיראן אומרים שהשימוש של איראן בירי חי לעבר מפגינים, עיוור מאות אנשים, חלק בעין אחת וחלק בשתי העיניים. כ-580 מפגינים סבלו מפציעות עיניים חמורות במהלך ירי לעברם מצד כוחות המשטר

הרופאים מזהירים: המשטר האיראני מעוור את המפגינים
תחמושת איראנית צילום: Iran international

עשרות רופאי עיניים באיראן הזהירו מפני השימוש בירי חי על ידי כוחות המשטר של איראן שעיוורו למעלה מ-500 מפגינים מאז אמצע ספטמבר.

במכתב שפרסמה ביום שישי קבוצה של כ-140 רופאי עיניים, נאמר כי מספר רב של מפגינים נלקחו למרכזים רפואיים לאחר שנפגעו מכדורי גומי וכדורי מתכת וכן מכדורי פיינטבול בעיניים, מה שהוביל לאובדן הראייה באחת העיניים או שתי העיניים, כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran international.

בשבוע שעבר, קבוצה נוספת של 230 רופאי עיניים הוציאה מכתב דומה בו הזהירה מפני אובדן הראייה בקרב מפגינים. הרפובליקה האסלאמית של איראן כבר הואשמה בעבר בעיוורון מפגינים ברחובות והגבירה את השימוש ברובים, כולל נשק צבאי נגד מפגינים לא חמושים.

במאמר ב-19 בנובמבר, ה'ניו יורק טיימס' ציטט רופאי עיניים של שלושה בתי חולים בבירה טהראן, שאמרו כי כ-580 מפגינים סבלו מפציעות עיניים חמורות במהלך ירי לעברם מצד כוחות המשטר.

ההיקף המלא של פציעות עיניים המוניות הוסתר ברובו בגלל הפסקת פעילות האינטרנט על ידי המשטר, אך עדויות רפואיות שניתנו ל'ניו יורק טיימס' על ידי רופאים, מפגינים, בני משפחה של חולים וארגוני זכויות אדם, חשפו שמחלקות רפואת עיניים בבתי חולים היו מוצפות בקורבנות של פגיעות עיניים.

הפגנות באיראן איראן עיוורון אש חיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד