כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מחקר מטריד

1 מכל 4 מנהלים נוטה להרחיק מועמדים יהודים

סקר חדש מראה שכיחות גבוהה של אנטישמיות במקום העבודה. הסקר מצא כמות גדולה של אנטישמיות בתוך חברות. יותר מ-1 מכל 4 מנהלי עובדים נוטים פחות להעסיק יהודים. האנטישמיות הנפוצה ביותר היא כי ליהודים "יש יותר מדי כוח ושליטה"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: די וואך

מעסיקים מפלים יהודים ממגוון סיבות, וככל הנראה אינם חוששים לדון בכך בגלוי. האתר Resume Builder. שאל 1,131 מנהלים ומנהלי משאבי כוח אדם לגבי דעותיהם על מועמדים יהודים ותפיסת אנטישמיות במקום העבודה. יותר מ-1 מכל 4 מנהלי עובדים נוטים פחות להעסיק יהודים. למרות שישנן סיבות רבות לאפליה האנטישמית שלהם, הנפוצה ביותר היא כי ליהודים "יש יותר מדי כוח ושליטה".

הממצאים העיקריים כוללים:

26% ממנהלי משאבי כוח אדם אומרים שהם נוטים פחות לקדם מועמדים יהודים. הסיבה העיקרית להטיה שלילית היא האמונה שליהודים יש יותר מדי כוח ושליטה.

26% מניחים הנחות שגויות לגבי המועמד היהודי על סמך המראה החיצוני שלו.

23% אומרים שהם רוצים פחות יהודים בתעשייה שלהם.

17% אומרים שההנהלה אמרה להם לא להעסיק יהודים.

33% אומרים שאנטישמיות נפוצה במקום העבודה שלהם.

29% אומרים שאנטישמיות מקובלת בחברה שלהם.

בנוסף, 29% אומרים שהם יודעים על עמיתים המוטים לרעה כלפי מועמדים יהודים. כאשר נשאלו כיצד הם יכולים לדעת שהמועמד הוא יהודי, רבים מניחים הנחות על סמך רקע השכלתי (35%), שם משפחה (33%), ניסיון עם ארגונים יהודיים (28%) ואפילו המראה שלהם (26%).

המשיבים הוסיפו גם את הדרכים המזלזלות הבאות להעריך אם מועמד הוא יהודי: "קול", "נימוסים" ו"הם חסכנים מאוד". כשנשאלו מדוע הם נוטים פחות לקדם עם מועמדים יהודים, הסיבות העיקריות כוללות יותר מדי כוח ושליטה (38%), טוענים שהם "העם הנבחר" (38%) ויש להם יותר מדי עושר (35%).

כמעט 1 מתוך 4 (23%) אמרו שהחברה שלהם צריכה להכיל פחות עובדים יהודים. 17% אומרים שמנהיגי החברה אמרו להם לא להעסיק מועמדים יהודים. 33% טוענים שהאנטישמיות היא "נפוצה מאוד". 29% טוענים שהאנטישמיות היא "מקובלת מאוד". כמעט 1 מכל 10 (9%) אומר שיש להם יחס פחות חיובי ליהודים כיום מאשר לפני 5 שנים.

ארה''ב אנטישמיות בארה"ב עבודות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד