כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מחשש לפיגוע

מחסומי בטון הוצבו מחוץ למשרדי ערוץ 'איראן אינטרנשיונל'

מחסומי בטון הוצבו מחוץ למשרדי הערוץ בשפה הפרסית בלונדון המתנגד למשטר באיראן. בשבוע שעבר משטרת לונדון פרסה שוטרים חמושים מחוץ לאולפני הטלוויזיה לאחר שהתקבלו דיווחים כי המשטר האיראני רוצה לרצוח שני עיתונאים בריטים - איראנים

מחסומי בטון הוצבו מחוץ למשרדי ערוץ 'איראן אינטרנשיונל'
משטרת לונדון מחוץ למשרדי הערוץ צילום: Iran international

ערוץ הטלוויזיה Iran international דיווח כי ישנם אמצעי אבטחה נוספים סביב משרדיו בלונדון לאחר איומים מצד המשטר בטהרן. מחסומי בטון הוקמו בדומה לאלה שבבנייני ממשל מרכזיים ובאתרי תיירות בבירה הבריטית, כדי למנוע פיגועי תופת אן דריסה מצד המשטר האיראני שזועם על הערוץ המשדר בפרסית, וכך עוקף את התעמולה השקרית של האיראנים.

המחסומים יכולים לעצור משאית במשקל 7.5 טון במהירות של 80 ק"מ לשעה. כך אמר לתקשורת באנגליה דובר הערוץ בשפה הפרסית. עוד נמסר, כי הגישה עם רכבים למשרדי הערוץ ובסביבתו תהיה מבוקרת ויבוצעו בדיקות.

האיומים הם הסלמה של שנים בגלל שידור הפגנות באיראן, כך אמר הדובר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. "אנחנו הערוץ היחיד שמסקר 24/7 את ההפגנות", אמר. אבל הוא הוסיף: "אנחנו לא הקול של ההפגנות, אנחנו האמצעי היחיד שאנשים באיראן יכולים לראות אותם". הדובר, שביקש לא להזדהות, הדגיש כי 'איראן אינטרנשיונל' אינו ערוץ אופוזיציה וצוותיו אינם פעילים.

"הוקמנו כשירות לאנשים באיראן ובתפוצות", אמר. בשבוע שעבר אישרה משטרת המטרופולין של לונדון כי רכבי משטרה חמושים נפרסו מחוץ לאולפני הטלוויזיה, זאת בעקבות איומים "חמורים ואמינים" נגד שניים מהעיתונאים שלה בבריטניה מצד משמרות המהפכה האיסלאמית. את המידע על התוכנית האיראנית מסר המוסד למשטרת בריטניה, כך דווח ב'כאן חדשות' בשבוע שעבר.

הערוץ מעסיק כ-100 עובדים בלונדון, שסיקור ההפגנות שלהם כולל בעיקר סינון ואימות פרסומים ותיעודים מהמדיה החברתית של ההפגנות. הערוץ מחזיק גם משרד בירושלים, וגם נגד כתב הערוץ בבאק יצחקי היו איומים מצד האיראנים שסוכלו על ידי השב"כ בשנה שעברה.

איראן לונדון בריטניה מחסומים בטונדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד