ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
המדינות אוגרות במחסנים

מרוץ חימוש שלא נראה כמותו מאז מלחמת העולם השנייה

לארצות הברית האדירה יש רק מלאי מוגבל של הנשק שהאוקראינים רוצים וצריכים, וושינגטון לא מוכנה להוציא כלי נשק מרכזיים מאזורים נפיצים כמו טייוואן ודרום קוריאה, שבהם סין וצפון קוריאה נושפות בעורף. עכשיו אירופה וארה"ב עושות הכול למלא את המחסנים שלהן בנשק

מרוץ חימוש שלא נראה כמותו מאז מלחמת העולם השנייה
המלחמה באוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

תשעה חודשים לתוך המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, וחוסר המוכנות הבסיסית של המערב, פתח מאבק מטורף לספק לאוקראינה את מה שהיא צריכה, תוך חידוש מלאי נאט"ו. מכיוון ששני הצדדים שורפים נשק ותחמושת בקצב שלא נראה מאז מלחמת העולם השנייה, המאמץ לשמור על מחסני הנשק הפכה לחזית קריטית שעלולה להכריע את המאמץ של אוקראינה. כך במאמר בעיתון ה'ניו יורק טיימס'.

אפילו לארצות הברית האדירה יש רק מלאי מוגבל של הנשק שהאוקראינים רוצים וצריכים, וושינגטון לא מוכנה להזיז כלי נשק מרכזיים מאזורים נפיצים כמו טייוואן ודרום קוריאה, שבהם סין וצפון קוריאה בודקות כל הזמן את הגבולות.

כמות הארטילריה שבה נעשה שימוש מדהימה, אומרים בכירים בנאט"ו לעיתון. באפגניסטן, כוחות נאט"ו היו יכולים לירות אפילו 300 כדורי ארטילריה ביום ולא היו להם דאגות אמיתיות לגבי ההגנה האווירית. אבל אוקראינה יכולה לירות אלפי כדורים מדי יום ונשארת נואשת להגנה אווירית נגד טילים רוסיים ומל"טים מתוצרת איראן.

"יום באוקראינה הוא חודש או יותר באפגניסטן", אמרה קמיל גרנד, מומחית להגנה במועצה האירופית ליחסי חוץ, שעד לאחרונה הייתה עוזרת המזכיר הכללי של נאט"ו להשקעות ביטחוניות. בקיץ שעבר באזור דונבאס, האוקראינים ירו בין 6,000 ל-7,000 פגזי ארטילריה בכל יום, אמר בכיר בנאט"ו. הרוסים ירו 40,000 עד 50,000 פגזים ביום. לשם השוואה, ארצות הברית מייצרת רק 15,000 בכל חודש.

העיתון מדווח, כי המערב גם מנסה להמציא מערכות אלטרנטיביות, גם אם הן ישנות יותר, ארה"ב שולחת אותות חזקים לתעשיות הביטחוניות המערביות כי חוזים ארוכי טווח נמצאים בפתח - וכי יש להעסיק יותר משמרות של עובדים ולשפץ מפעלים ישנים יותר. ארה"ב והמערב מנסים לרכוש תחמושת ממדינות כמו דרום קוריאה כדי למלא מחדש מלאי שנשלח לאוקראינה.

ישנם אפילו דיונים על השקעה של נאט"ו במפעלים ישנים בצ'כיה, סלובקיה ובולגריה כדי להתחיל מחדש בייצור של פגזים בקליבר סובייטי 152 מ"מ ו-122 מ"מ עבור הנשק הארטילרי של אוקראינה שעדיין מתקופת ברית המועצות.

גם לרוסים יש בעיות אספקה ​​משלהם. כעת הם משתמשים בפחות ארטילריה, אבל יש להם הרבה מהם, גם אם חלקם ישנים ופחות אמינים. גם מוסקבה מנסה להגביר את הייצור הצבאי ולפי הדיווחים היא מבקשת לקנות טילים מצפון קוריאה ועוד מל"טים זולים מאיראן.

מלחמת אוקראינה רוסיה ניו יורק טיימס ולדימיר פוטין נאט''ו ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד