כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
החטא ועונשו

הרופא שסיפק עוגות למחבל - פוטר מעבודתו

המפגע שביצע פיגוע דקירה בירושלים ומאושפז בביה"ח זכה ב"תנאים מיוחדים" מד"ר אחמד מחאג'נה. "הייתה חגיגה במחלקה ואת העוגות והאוכל חילקנו למטופלים ולחולים", הסביר הרופא, שאביו ואחיו הם עורכי דין המייצגים, בין השאר, מחבלים ואסירים ביטחוניים

הרופא שסיפק עוגות למחבל - פוטר מעבודתו
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

הרופא, ד"ר אחמד מחאג'נה, מבית החולים הדסה עין כרם שסיפק למחבל המאושפז בבית החולים עוגות של רולדין ופרטי מזון נוספים - פוטר מתפקידו.

במחלקת כלי דם בביה"ח הדסה עין כרם אושפז המחבל מוחמד אבו קטאיש בן ה־16, אשר ביצע פיגוע דקירה בירושלים ב־22 באוקטובר ולאחר כשעה נורה בידי שוטר במגרש כדורגל. שוטרים אשר השגיחו על המחבל דרשו מהרופא לחדול מכך, אך זה התעלם. בעקבות תלונות שהגיעו להנהלת בית החולים, שבהן נמסר כי הרופא הצטלם סלפי מחויך עם המחבל, ערך בית החולים תחקיר, והרופא זומן לשימוע משמעתי ובהמשך פוטר, כך דווח מישל מכול ב'ישראל היום'.

הרופא סיפר כי "ב-26.10.22 חגגו במחלקה את סיום הבחינות, נשאר אוכל וממתקים ואמרנו לכוח העזר שייחלקו האוכל שנשאר לחולים והמטופלים במקום שייזרק. אני נכנסתי לחדר של המחבל, עשיתי לו בדיקות שגרתיות ובזמן הזה נכנסה הכוח עזר והגישה לו צלחת מהאוכל והממתקים שנשאר. אני חזרתי למשרד להמשך עבודתי, אחרי דקות הגיע שוטר ושאל מי היה בחדר אצל המפגע אמרתי שאני. הוא ביקש שאזדהה בפניו, הזדהיתי. אחרי יומיים הוזמנתי לחקירה במשטרה במשך שלוש שעות".

עוד הוסיף הרופא כי "אני לא אמרתי למפגע שהוא גיבור, ולא כל הכבוד על מעשיו וכמובן שלא הצטלמתי אתו סלפי, פשוט הייתה חגיגה במחלקה ואת העוגות והאוכל חילקנו למטופלים ולחולים".

כזכור, במהלך מבצע 'שומר החומות' פרסם ד"ר מחאג'נה פוסט עם סמלי תמיכה במאבק הפלשתיני. אביו ואחיו של ד"ר מחאג'נה הם עורכי דין המייצגים, בין השאר, מחבלים ואסירים ביטחוניים, בהם המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע. בעבר קיבלו עורכי הדין תעודת הוקרה מפת"ח על תרומתם לאסירים ביטחוניים.

בעקבות פיטורי הרופא שתמך במחבלים, מארגון בצלמו שהגיש קובלנה רשמית לנציב הממונה על הרופאים נמסר. "אנחנו מברכים על פיטורי הרופא תומך הטרור. מקומו של האיש הזה בכלא ולא בתפקיד טיפולי. אנחנו קוראים לנציב קבילות הציבור במשרד הבריאות ד"ר בועז לב לשלול לו לאלתר את תעודת הרופא. מי שתומך בטרור איננו רופא אלא שטן. נמשיך להיאבק בטרור בכל מקום ובכל עת".

בית חולים תמיכה בטרור רופא פיגוע טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד