ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
הנרצח השני בפיגוע התופת

מסע הלוויה קורע לב בירושלים: טדסה טשומה הי"ד הובא למנוחות

טדסה טשומה הי"ד בן העדה האתיופית שנפצע אנושות בפיגוע המשולב בכניסה לעיר ירושלים ונפטר אמש, הובא למנוחות במסע הלוויה קורע לב וזעקות שבר שנשמעו מפי החברים ובני המשפחה הקרובים. רב הקהילה וראש העיר ירושלים ספדו לו נרגשות • צפו בגלריה ממסע הלוויה בי-ם

מסע הלוויה קורע לב בירושלים: טדסה טשומה הי"ד הובא למנוחות
הלווית טדסה טשומה הי"ד צילום: אוליביה פיטוסי - פלאש 90

מאות השתתפו היום (ראשון) במסע הלווייתו של הנרצח השני בפיגוע התופת בכניסה לעיר ירושלים טדסה טשומה ה"יד, שנפטר בשבת האחרונה לאחר שנפצע באורח קשה בפיגוע המשולב בכניסה לעיר.

טשומה, בן 50 מירושלים, הוא הנרצח השני כאמור בפיגוע הכפול בו נרצח גם הבחור החשוב אריה שצ'ופק הי"ד. טדסה, בן העדה האתיופית, בן 50 אב לשישה, נפצע אנושות ביום שבו צוין חג הסיגד של בני העדה האתיופית.

ראש העיר ירושלים משה ליאון, ספד במסע הלוויה: "פגשתי את טדסה במקרה בערב שלפני הפיגוע. הוא השתתף בחנוכת המרכז החדש ליוצאי אתיופיה, שם חגגנו כולנו את חג הסיגד. אתה מהווה השראה יוצאת דופן עבור העם כולו. לפני 21 שנה זכית להגשים חלום שאותו נשאו בליבם אבות אבותיך במשך אלפי שנים - זכית לעלות לארץ ישראל. שישה ילדים לתפארת גידלתם אתה ורעייתך, שנולדו כאן והגשימו את חלום הדורות. זכית להיות סמל לעלייה, לגבורה, לאהבת הארץ. פנים כל כך טובות. זכיתי לבקר אותך בשעות האחרונות שלך בבית החולים. כמה אור היה בפנים שלך. מטען הנפץ של הטרור הפחדני היה מטען של שנאה אחוזת טירוף".

"המטען שפגע בטדסה הוא מטען של שנאה אחוזת טירוף שביקש להחדיר פחד ולהטיל אימה. אני בטוח שכוחות הביטחון לא ישקטו ולא ינוחו עד שישימו את ידם על המרצחים. אני מתחייב: נגביר את תחושת הביטחון בירושלים", אמר ליאון.

השרה פנינה תמנו-שטה, שרת העלייה והקליטה, ספדה: "ארץ ישראל נקנית בייסורים, והמחיר כבד. ביום רביעי הארור הוא היה בדרכו לעבודה. הוא חגג את חג הסיגד. אויבינו לא ינצחו אותנו, לא ניתן לאף בן עוולה ומחבל ארור לשבור אותנו כעם. ממשלת ישראל מרכינה את ראשה, ואנחנו יחד איתכם כואבים את הכאב".

רב הקהילה ספד לטדסה: "קשה לי לומר שאתה לא איתנו. החיוך והסלחנות שלך תרמו לנו לקהילה, הנאמנות שלך לשמירת מצוות. ביום שלישי ישבת לידי בחיוך ובשמחה. הגורל היה כבר גמור. טדסה, פרנסת משפחה בכבוד. ביום הסיגד לא רצית להיות בעבודה, אבל עול הפרנסה הוא מבריאת העולם. הכאב והצער עוד ילוו אותנו".

משפחתו של הנרצח טדסה טשומה בן מאדה הי"ד תשב שבעה בשכונת נווה יעקב ברחוב משה סנה 713 ירושלים באוהל אבלים שהוקם במקום.

הפיגוע הכפול בירושלים טדסה טשומה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד