ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הקרב בימין מתחמם

עימות בין 'עוצמה יהודית' ל'ציונות הדתית': "נלחמת על קרדיטים"

במסגרת הסיכום על נספח התפקידים, בליכוד העבירו ל'עוצמה יהודית' את הסמכות להסדרת יישובי ההתיישבות הצעירה - מה שיוצר מתיחות מול סמוטריץ', כשבמפלגתו טוענים: "יש כאן מכונית בלי מנוע, עטיפה ריקה" | השר המיועד לתפקיד תקף בתגובה: "לא ברור למה הם חושבים אחרת"

עימות בין 'עוצמה יהודית' ל'ציונות הדתית': "נלחמת על קרדיטים"
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' צילום: פלאש 90

המתיחות בין מפלגות 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית', שרצו יחד בבלוק טכני ונפרדו, עולה הערב (ראשון) לפומבי, לאחר שהאחרונים כבר סיכמו על חלוקת התפקידים - כשעל המוקד הוא הסמכות לסדרת ישובי ההתיישבות הצעירה.

בן גביר סיכם עם הליכוד בנספח לחלוקת התפקידים כי ביצוע הסדרת הישובים שלא מוכרים יהיה דרך משרד הנגב והגליל, שיוחזק בידיהם, אך היא תהיה כפופה לוועדת שרים שתוקם בראשות רה"מ המיועד נתניהו, אשר תבחן את הנושא.

במפלגתו של בצלאל סמוטריץ', שדורשים גם הם במו"מ להסדיר את אותם עשרות הישובים ביו"ש אך דרך המינהל האזרחי - תוקפים את ההסכם. "חוששים שמה שהיה הוא שיהיה, לכן אנחנו רוצים את הסמכויות על המנהל האזרחי", אמרה חה"כ אורית סטרוק מהמפלגה ברשת ב'

ההתיישבות הצעירהצילום: ההתיישבות הצעירה
ההתיישבות הצעירה, צילום: פלאש 90.

"אי אפשר להסדיר את ההתיישבות הצעירה דרך משרד הפיתוח לנגב והגליל", עקצה הח"כית, המיועדת לכהן כשרת ההתיישבות. "יצטרך לעשות את זה שר עם כל הכלים שנמצאים במנהל האזרחי עם תוספת סמכויות, תקנים ותקציבים, וכל זה לא קורה".

בעוצמה יהודית לא נותרו חייבים, וחבר הכנסת יצחק וסרלאוף מהמפלגה, שיכהן כשר הנגב והגליל, תקף: "מצער אותי מאוד שסטרוק לא התעמקה בפרטים. במקום להילחם על ההסדרה, סטרוק נלחמת על קרדיטים. מצפה מחברי הציונות הדתית להצטרף לממשלה. הצלחה שלנו היא גם הצלחה של סטרוק, לא ברור למה היא חושבת אחרת", עקץ השר המיועד.

וסראלוף ובן גבירצילום: וסראלוף ובן גביר
יצחק וסרלאוף ובן גביר, יחזיקו בסמכות. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

גם בפורום של ההתיישבות הצעירה טענו שההסדרה תוכל להתבצע דרך המינהל האזרחי וחששו מכך שנתניהו יעמוד בראשות ועדת השרים. כך או כך - העימות בין סמוטריץ' לבן גביר על ההסדרה, צפויה להיות רק ההתחלה.

עוצמה יהודית מפלגת הציונות הדתית אורית סטרוק יצחק וסרלאוף משא ומתן קואליציוני הסכם קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד