כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
שבועיים מקבלת המנדט

המו"מ מקרטע: קשיים מול יהדות התורה; ש"ס לקראת חתימה

שבועיים חלפו מאז קיבל נתניהו את המנדט להרכבת הממשלה ומלבד חתימה עם 'עוצמה יהודית' בראשי פרקים, ישנה התקדמות משמעותית רק מול ש"ס שקרובה לחתום על הסכם קואליציוני. מול סמוטריץ' וגפני נותרו עדיין פערים שמעכבים את החתימה עמם והשבעת הממשלה

המו"מ מקרטע: קשיים מול יהדות התורה; ש"ס לקראת חתימה
נתניהו ודרעי צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בתום פגישות שקיים לאורך היום ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו עם מרבית ראשי מפלגות גוש הימין, חלה התקדמות ממשית מול סיעת ש"ס, כשמנגד עלו קשיים מול מפלגת יהדות התורה.

בבוקר הגיעו נציגי ש"ס, אריאל אטיאס וישראל אוזן להמשך השיחות עם הליכוד, בתום השיחה התקדמו לקראת חתימה לפחות על חלוקת התיקים, ש״ס יחזיקו במשרדי הפנים, הבריאות, הרווחה, שירותי דת (דתות) ובספק משרד קטן נוסף.

ש"ס ביקשה גם סגני שרים במשרד החינוך ובמשרד האוצר, כמו גם ראשות שתי ועדות בכנסת, ועדת הבריאות וועדה נוספת משמעותית לאחד מנציגי ש"ס שיישאר בכנסת ולא ייכנס לממשלה.

לאחר נציגי ש"ס הגיעו נציגי יהדות התרה לפגישה, עוד קודם לכן התעוררה סערה אחרי שבליכוד זימנו פגישות נפרדות בין יצחק גולדקנופף ומשה גפני, האחרון זעם ופרסם הודעה "הפגישות הנפרדות ביהדות התורה לא מקובלות עלינו. אם נתניהו/הליכוד רוצים להיפגש - זה צריך להיות איתי ועם ידידי ח"כ גולדקנופף ביחד", אמר.

לבסוף הגיעו לפגישה גולדקנופף וגפני יחד עם חבר הכנסת מאיר פרוש, אלא שבמהלך הפגישה התאכזבו לשמוע כי הליכוד מסרבים לקבל את דרישת יהדות התורה לקבל משרדים משמעותיים עבור אורי מקלב ומאיר פרוש, בליכוד הציעו תפקידי סגני שרים במקום.

עד כה סוכם כי יהדות התורה תחזיק בוועדת הכספים, משרד השיכון, ועדת הפנים, וועדת העבודה הרווחה, כך שאם לא יהיו משרדים אחרים תתעורר מחלוקת בסיעה על תפקידי ראשי הוועדות.

הסכם קואליציוני משא ומתן קואליציוני ש"ס יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד