י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בתהלוכת חג

חיילים חשודים שירקו על ארכיבישוף

חיילים לוחמים ירקו, לפי החשד על אנשי דת נוצרים ועל הצלב שנשאו במהלך תהלוכה בעיר העתיקה בירושלים. שוטרים שליוו את התהלוכה עיכבו שני חיילים שהשתתפו בתקרית, אחד מהם נחקר ושוחרר בתום החקירה. הוא טען שירק על הרצפה ולא לעבר אנשי הדת

חיילים חשודים שירקו על ארכיבישוף
מהומות בשער שכם צילום: Jamal Awad/Flash90

לוחמים מחטיבת גבעתי ירקו לפי החשד על אנשי דת נוצרים ועל הצלב שנשאו במהלך תהלוכה בעיר העתיקה בירושלים. שוטרים שליוו את התהלוכה עיכבו שני חיילים שהשתתפו בתקרית, אחד מהם נחקר ושוחרר בתום החקירה. הוא טען שירק על הרצפה ולא לעבר אנשי הדת, כך מדווח יניב קובוביץ באתר 'הארץ'.

על פי הדיווח, התהלוכה של אנשי הכנסייה הארמנית התקיימה ב-7 בנובמבר, במהלך חג נוצרי. אנשי כמורה שהגיעו לישראל יצאו מכנסיית הקבר שברובע הארמני בעיר העתיקה, כשבראשם הארכיבישוף סבאן חאריביאן. כשהתהלוכה הגיעה לאזור השוק, היא התקרבה לכמה חיילים מחטיבת גבעתי - ואלו החלו לפי החשד לירוק לעבר אנשי הכמורה הבכירים והצלב.

שגריר הפטריארכיה הארמנית, קוריון בגדסריאן סיפר ל'הארץ': "זו הפעם הראשונה שחיילים יורקים עלינו, על הצלב ועל הכמרים שהיו שם, הם עמדו שם והביעו את השנאה שלהם לצלב ולנצרות. יש מקרים שבהם אנחנו מותקפים על ידי אזרחים דתיים בירושלים, אבל זו הפעם הראשונה שהיה לנו מקרה כזה עם חיילים".

מצה"ל נמסר בתגובה ל'הארץ': "מדובר באירוע שלא עולה בקנה אחד עם ערכי צה״ל, במהלכו טירון שחלף על פני שיירת כמרים ירק לעבר הרצפה. החייל עוכב במשטרה מיד לאחר האירוע, והתיק נסגר באותו היום. בנוסף, שני חיילים נוספים שנכחו במקום התנהגו בחוסר כבוד כלפי הכמרים. לאחר המקרה זומנו החיילים לבירור מיידי, ובשבוע שעבר התקיים תחקיר בראשות מח"ט גבעתי. בימים הקרובים החיילים ישפטו בדין משמעתי".

העיר העתיקה גבעתי כמרים צלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד