כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"אין שום סיבה שנמשיך לממן"

דרישה בליכוד: לסגור את תאגיד השידור הציבורי

ברקע המו"מ עם המפלגות השותפות העתידיות בממשלה, בליכוד מתגבשת חקיקה לסגור את חטיבת החדשות של התאגיד שעולה למדינה ולאזרחיה כ-700 מיליון שקלים בשנה | בליכוד מכחישים שהנושא עלה במשא ומתן, אולם ח"כ בכיר במפלגה מתבטא ומוסיף כי יש לסגור גם את גל"צ

דרישה בליכוד: לסגור את תאגיד השידור הציבורי
חדשות 'כאן'. אילוסטרציה צילום: אנטוניה ימין

בעוד עיני הציבור מוסטות לעבר הדרישות והתיקים של 'הציונות הדתית', 'עוצמה יהודית', 'נעם', 'יהדות התורה' וש"ס, גם בליכוד מתגבשות תכניות מרחיקות לכת שעשויות לטלטל את המדינה ולהוביל למחאה ציבורית כמו למשל סגירת תאגיד השידור הציבורי - "כאן 11", הליך שצריך להתבצע באמצעות חקיקה, כך מדווח הערב (ראשון) הפרשן הפוליטי עמית סגל. בליכוד סירבו להתייחס לשאלה לגבי עמדתם בנושא.

יצוין כי תאגיד השידור הציבורי מורכב משלושה חטיבות: דרמות, דוקומנטרי והחדשות. הכוונת של הליכוד מתמקדת אך ורק באחרון מביניהם - חטיבת החדשות ברדיו ובטלוויזיה. לפי הדיווח של סגל, נכון לעכשיו הנושא עדיין עלה במשא ומתן של הליכוד עם השותפות ולא עלתה דרישה מצידה שהן יתמכו במהלך, אך זה עדיין לא מוכיח שאין כוונה להוביל מהלך שכזה.

נזכיר כי "חוק התאגיד" אושר בשנת 2014 וכבר עם הקמתו בשנת 2017 חולל נתניהו משבר קואליציוני של ממש סביב דרישתו לסגור את 'התאגיד' שעולה לציבור כ-700 מיליון שקלים בשנה. המהלך אז לא הבשיל בשל התנגדותו הנחרצת של יו"ר 'כולנו' שר האוצר דאז משה כחלון, אולם כעת בממשלת ימין על מלא שאין אף מתנגד למיזם יתכן וסגירת התאגיד תתקבל פה אחד. לפחות סיעה אחת ידועה כתומכת בסגירת 'כאן'.

מ'הליכוד' נמסר בתגובה כי "הנושא לא עלה במשא ומתן". אולם חבר הכנסת שלמה קרעי המיועד לתפקיד שר בממשלה הבאה הגיב לפרסום והוסיף כי יש לסגור גם את תחנת הרדיו הצבאית גלי צה"ל. "לא מכיר את הדיבורים על זה בחדרי המשא ומתן, אך זו התוצאה שאליה אני מוביל בשלוש השנים האחרונות בקידום סדר יום של שוק תקשורת חופשי ותחרות", כתב קרעי והוסיף: "אין שום סיבה שנמשיך לממן שידור ציבורי בכמעט מיליארד ש"ח בשנה. התאגיד תחילה, גל"צ אחר כך. אפשר גם במקביל".

תאגיד השידור כאן תאגיד השידור הציבורי תאגיד השידור הישראלי הליכוד גלי צה"ל שלמה קרעי גלצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד