כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
גני חיות סגרו את הכלובים

שפעת העופות גרמה למותם של ​​52.3 מיליון תרנגולות

מחלקת החקלאות של נברסקה ארה"ב, הודיעה כי המקרה ה-13 של המדינה של שפעת העופות נמצא בחווה להטלת ביצים. ברוב התפרצויות שפעת העופות בעבר, הנגיף נעלם ברובו במהלך הקיץ, אך הגרסה של השנה מצאה דרך להתעכב והחלה להתחדש בסתיו

שפעת העופות גרמה למותם של ​​52.3 מיליון תרנגולות
נתי שוחט, פלאש 90

גורמים רשמיים בנברסקה ארה"ב, דיווחו כי יש להרוג עוד 1.8 מיליון תרנגולות לאחר שנמצאה שפעת העופות בחווה, ההתפרצות כבר הביאה לשחיטה של ​​יותר מ-50 מיליון עופות ברחבי ארה"ב, והשפעת ממשיכה להתפשט.

משרד החקלאות של נברסקה פרסם ביום שבת האחרון כי המקרה ה-13 במדינה של שפעת העופות נמצא בחווה להטלת ביצים בצפון מזרח מחוז דיקסון של נברסקה. בדומה לחוות אחרות שבהן נמצאה שפעת העופות השנה, כל התרנגולות בחוות נברסקה יומתו כדי להגביל את התפשטות המחלה.

משרד החקלאות האמריקאי הודיע שיותר מ-52.3 מיליון תרנגולות ב-46 מדינות בעיקר תרנגולי הודו בחוות מסחריות נשחטו כחלק מההתפרצות של השנה.

נברסקה היא שנייה רק ​​ל-15.5 מיליון עופות שהומתו באיווה, ברוב התפרצויות שפעת העופות בעבר, הנגיף חוסל ברובו במהלך הקיץ, אך הגרסה של השנה מצאה דרך להתעכב והחלה להתחדש בסתיו עם יותר מ-6 מיליון עופות שהומתו בספטמבר.

הנגיף מופץ בעיקר על ידי ציפורי בר כשהן נודדות ברחבי ארה"ב. ציפורי בר יכולות לעתים קרובות לשאת את המחלה מבלי להראות תסמינים. הנגיף מתפשט באמצעות גללים או הפרשות מהאף של ציפור נגועה, שעלולים לזהם אבק ואדמה.

חוות מסחריות נקטו במספר צעדים כדי למנוע מהנגיף להדביק את עדריהם, כולל דרישה מהעובדים להחליף בגדים לפני הכניסה לרפתות, אך קשה לשלוט במחלה. גני חיות גם נקטו באמצעי זהירות וסגרו כמה תערוכות כדי להגן על העופות והציפורים שלהם.

גורמים רשמיים בארה"ב אומרים כי שפעת העופות קיימת בסיכון מועט לבני אדם, מקרים אנושיים הם נדירים ביותר, והציפורים הנגועות אינן מורשות להיכנס לאספקת המזון של המדינה. בנוסף, כל וירוס יעלם על ידי בישול נכון של עופות במים רותחים.

ארה''ב שפעת העופות לול תרנגולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד