כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"תעמיד אותנו בפני שפיכות דמים"

שר החוץ הפלסטיני חושש מהממשלה: "מסוכנת מאוד"

משרד החוץ הפלסטיני מזהיר את הקהילה הבינלאומית מפני הסכנות הניצבות בפני אל-אקצא תחת שלטון נתניהו-בן גביר | שר החוץ אף התראיין לרדיו קול פלסטין והזהיר בקולו

שר החוץ הפלסטיני חושש מהממשלה: "מסוכנת מאוד"
שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מלכי צילום: Issam Rimawi/Flash90

שר החוץ הפלסטיני, ריאד אלמאלכי, אומר שהכוונה למנות את ח"כ איתמר בן גביר לשר לביטחון לאומי מסוכנת מאוד ותעמיד אותנו בפני שפיכות דמים ופגיעה במציאות הדימוגרפית הפלסטינית במיוחד בגדה המערבית ובירושלים המזרחית.

בריאיון לרדיו 'קול פלסטין', הוסיף אלמאלכי, שבן גביר מעוניין להפוך מאדם מפר חוק ואישיות גזענית לאדם בעל סמכויות רשמיות וכך הגזענות והשנאה נגד הערבים תעשה למדיניות רשמית של הממשלה באמצעות מינויו למשרה רשמית.

לצד זאת, משרד החוץ הפלסטיני פרסם אזהרה מפני הסכנות הניצבות בפני מסגד אל-אקצא על רקע ממשלת נתניהו-בן גביר, והצהיר כי הוא ישקול בכובד ראש את ההשלכות של הפעולות שרשויות "הכיבוש" ינקטו נגדו, במיוחד לאור ההסכמים עליהם חתמו.

המשרד הסביר בהודעה שפרסם כי לאור ההסכמים שחתם נתניהו עם בן גביר, המעניקים לאחרון סמכויות רחבות לממש את מדיניותו ועמדותיו הגזעניות, ושאיפתו לחולל שינויים קיצוניים רחבי היקף במדינה, קיימים סיכונים נוספים בהצלחתו של הימין והימין הקיצוני בבחירות האחרונות, בכל הנוגע לתפיסותיו וחזונו הקוראים לשנות את אופי הסכסוך מפוליטי לסכסוך דתי. לאור כך הדגיש המשרד כי כל שינוי במציאות הקיימת במסגד אל-אקצא ייחשב בתור איום ישיר לפוצץ את זירת הסכסוך ואת האזור כולו.

הרשות הפלסטינית איתמר בן גביר ממשלת נתניהו ממשלת ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד