א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הקשיים במו"מ

חוק הגיוס עומד בלב המחלוקת בין יהדות התורה לליכוד | כל הפרטים

למרות שנדמה כי עיקר המאבק של יהדות התורה מול צוותי המו"מ של הליכוד הוא בסוגיית התפקידים אותם יאיישו נציגי המפלגה, ישנם חילוקי דעות בנושא חוק הגיוס, שהוא נושא מהותי בעיקר ל'אגודת ישראל' שבניגוד ל'דגל' מעוניינת לקבל נוסח מוסכם כבר עתה ולא לדחות להמשך

חוק הגיוס עומד בלב המחלוקת בין יהדות התורה לליכוד | כל הפרטים
גפני, גולדקנופף, מקלב צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצל המאבק בין יהדות התורה לליכוד בסוגית התפקידים, ישנם חילוקי דעות גם בנושאים המהותיים ובראשם חוק הגיוס, נושא הדגל בעיקר של 'אגודת ישראל' כאשר בליכוד בשלב הזה מסרבים לקבל את דרישות 'יהדות התורה'.

ב'יהדות התורה' חלוקים גם כן בנושא חוק הגיוס, בעוד ב'אוגדת ישראל' מעוניינים לחזור למצב כפי שהיה ב'חוק טל' ואולי לחוקק אותו שוב, ב'דגל התורה' מבקשים לבחון את המצב ומסתפקים שבהסכמים ייכתב כי חוק הגיוס יובא בהסכמה כוללת של כלל סיעות הקואליציה.

עם הדרישה הזו, לקבוע נוסח לחוק הגיוס כבר מעכשיו, הגיעו יחד 'יהדות התורה' בתיאום מול ש"ס לאנשי המו"מ של הליכוד ודרשו לתאם נוסח, אלא שבשלב הזה בליכוד מתנגדים לקבוע נוסח חדש.

בליכוד מעדיפים כי יחוקק חוק גיוס בנוסח עליו סוכם בממשלה הפריטטית בין בנימין נתניהו ובני גנץ בו לקחו חלק גם המפגלות החרדיות. אז סוכם על חוק שכולל יעדי גיוס וגם סנקציות כלכליות על עולם התורה במקרה של אי עמידה ביעדים.

האירוע עלול להוביל למשבר פוליטי בעיקר מול 'אגודת ישראל' כשגדולי הרבנים יבקשו לקבוע נוסח מתואם על חוק הגיוס מבעוד מועד ולא להסתפק בנוסח המיושן עם התחייבות להגיע לסיכום בהמשך.

משא ומתן קואליציוני חוק הגיוס הליכוד יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד