כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
המספרים נחשפים

רשות המסים חושפת: כמה תצטרכו להרוויח בכדי לקבל רכב מהעבודה

מנתונים המפרסמת רשות המסים עולה שהשכר הממוצע של שכירים הזכאים לרכב עומד על 29.3 אלף ש"ח, יותר מפי 3 מעובדים שאינם מקבלים רכב | הגיל הממוצע של העובדים מקבלי הרכב עומד על 46.4 כאשר רובם המוחלט הם גברים

רשות המסים חושפת: כמה תצטרכו להרוויח בכדי לקבל רכב מהעבודה
רכבים חדשים צילום: מתוך אתר החברה

רשות המסים מפרסמת סקירה אודות מקבלי רכב צמוד, על סמך דיווחי המעסיקים לרשות המסים לשנת 2020. מהסקירה, שמציגה נתונים אודות עובדים שכירים הזכאים לרכב צמוד, ומשווה אותם לשכירים שאינם מקבלים רכב, עולה כי בשנת 2020 כ-7% מהשכירים, שהם כ-316 אלף איש, הוגדרו כמקבלי רכב צמוד, ואילו 93%, כ- 4.2 מיליון שכירים, לא קיבלו רכב.

הגיל הממוצע של מקבלי רכב צמוד היה 46.4 שנים, לעומת 39.1 בקרב שכירים שלא קיבלו רכב. כמו כן, גברים מהווים קרוב ל-77% מכלל מקבלי רכב צמוד, לעומת 50.6% מאלו שאינם זכאים לו.

פילוח לפי עשירוני שכר מראה כי רוב מוחלט של מקבלי רכב צמוד נמצאים בעשירוני השכר הגבוהים. ממצא נוסף הוא ששיעור מקבלי רכב צמוד גבוה משמעותית בקרב גברים לעומת נשים, גם כאשר משווים בין גברים ונשים שמקבלים שכר דומה.

השכר הממוצע ברוטו (כולל זקיפת שווי שימוש ברכב) בקרב מקבלי רכב צמוד עומד על 29.3 אלף ש"ח בחודש, לעומת 9.3 אלף ש"ח בחודש בקרב שכירים שאינם מקבלים רכב צמוד.

השיעורים הגבוהים ביותר של מקבלי רכב צמוד נמצאו בענפים של שירותי מידע ותקשורת (14.7%), ותעשייה (13.5%). השיעורים הנמוכים ביותר נמצאו בענפי אירוח ואוכל (1.4%), חינוך (1.3%), בריאות, רווחה וסעד (2.2% בכל אחד מהענפים).

מנתונים אלו עולה כי רכב צמוד מוענק בעיקר לבעלי שכר גבוה, כי שיעור מקבלי רכב צמוד גבוה יותר בקרב גברים מאשר בקרב נשים וכי הגיל הממוצע של מקבלי רכב צמוד גבוה יותר משל אלו שאינם מקבלים רכב צמוד.

ניתן להסיק מהנתונים הללו שרכב צמוד מוענק בעיקר לעובדים בכירים מדרג המנהלים וללא זיקה ישירה לצורך התפעולי (נסיעות מרובות לצורכי עבודה).

רשות המסים רכב שכר גבוה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד