י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
מאשימים את ישראל

האיראנים: יש לנו הוכחות שהמערב מעורב בהפגנות

איראן הודיעה כי לה יש הוכחות שמדינות המערב מעורבות בהפגנות ששטפו את המדינה, כך מסר משרד החוץ האיראני לתקשורת. דובר משרד החוץ אמר: "מספר לא מבוטל של אזרחים ממדינות שונות נעצרו. יש ראיות לתפקידם בהסתה להתפרעויות"

האיראנים: יש לנו הוכחות שהמערב מעורב בהפגנות
מהומות באיראן צילום: Iran International

לאיראן יש הוכחות שמדינות המערב מעורבות בהפגנות ששוטפות את המדינה, כך פרסם משרד החוץ האיראני. ההפגנות, שנוצרו בעקבות מותה של האישה האיראנית הכורדית, מחסה אמיני, בת ה-22 לאחר מעצרה בגין "לבוש לא הולם", מציבות את אחד האתגרים החזקים ביותר לממסד במדינה מאז המהפכה האסלאמית ב-1979. "יש לנו מידע ספציפי המוכיח שלארצות הברית, מדינות המערב ולחלק מבעלות הברית האמריקאיות היה תפקיד בהפגנות", הוסיף דובר המשרד, נאסר כנעני.

עוד אמר: "אין ספק שממשלות המערב, במיוחד הממשל האמריקאית וכמה ממשלות בעלות בריתה, מילאו תפקיד בהסתה לתסיסה בתוך איראן. יש מידע מפורט על זה. מידע זה הוצג לשגרירים הזרים בטהראן במסגרות שונות. מספר לא מבוטל של אזרחים ממדינות שונות נעצרו. יש ראיות לתפקידם בהסתה להתפרעויות".

בהתייחסו לפעולות אנטי-איראניות של מדינות מערביות במועצת זכויות האדם של האו"ם, אמר דובר משרד החוץ: "השימוש במנגנוני זכויות אדם נגד מדינות עצמאיות נדחה ומגונה, ואינו תורם לקידום זכויות האדם, הרפובליקה האסלאמית של איראן ממלאת את אחריותה הלאומית בהקשר זה. לרפובליקה האסלאמית של איראן לא יהיה כל שיתוף פעולה עם ועדה פוליטית".

בנוגע להאשמה נגד איראן בנוגע לתקיפה של מכלית נפט בבעלות ישראלית בתחילת החודש אמר דובר משרד החוץ: "האשמות שווא נגד הרפובליקה האסלאמית של איראן הן הגישה הידועה של ארצות הברית ושל המשטר הציוני ובעלות בריתו. לרפובליקה האסלאמית יש כל כך הרבה אומץ".

הדובר איים על השכנה אזרבייג'ן: "אנו רואים במשטר הציוני לא לגיטימי ולא חוקי, שמילא תפקיד אנטי יציבות באזור. אנחנו לא מתערבים בסוגיות לאומיות ובהחלטות לאומיות של מדינות, אבל העצה שלנו לשכנינו (אזרבייג'ן) היא להיות זהירים ביחסיהם עם המשטר הזה".

איראן הפגנות באיראן ישראל ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד