כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ברקע המגעים

בן גביר נגד סמוטריץ': "טעות לא לתמוך בהחלפת היו"ר'

בצל המשא ומתן להקמת ממשלה, בקואליציה עדיין לא החליפו את יו"ר הכנסת וזאת בעקבות התנגדות מצד 'הציונות הדתית' - לפני זמן קצר תקף אותם יו"ר מפלגת 'עוצמה יהודית' על כך: "אסור לבזבז זמן יקר" | בהמשך היום: צוותי המו"מ של סמוטריץ' והליכוד ינסו להתקדם במגעים

בן גביר נגד סמוטריץ': "טעות לא לתמוך בהחלפת היו"ר'
איתמר בן גביר צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המגעים להקמת ממשלה נמשכים, ובמקביל, גוברת המתיחות בתוך הקואליציה העתידית כאשר היום (שני) הגיע תורו של חבר הכנסת איתמר בן גביר, שתקף את מפלגת 'הציונות הדתית'.

שלושה שבועות מאז הושבעה הכנסת, וגוש הימין עדיין לא החליף את יו"ר הכנסת בעקבות התנגדות מצד סמוטריץ' לעשות זאת לפניי החתימה על ההסכמים הקואליציוניים. בעקבות כך, יו"ר 'עוצמה יהודית' קרא "להודיע כבר היום על תמיכה בהחלפה".

לדבריו, "אין זמן, חייבים להתחיל בהליכים להקמת ממשלה. אני מבין שיש סיעות מהקואליציה העתידית שלא רוצות לתמוך בהחלפת יו"ר הכנסת וזו טעות קשה. החלפת יו"ר הכנסת זהו הצעד הראשון והחשוב ואסור לבזבז זמן יקר. יותר משנה וחצי חכינו לרגעים האלה שאנחנו יכולים למשול", סיכם.

דבריו של בן גביר מגיעים בין היתר לאחר עימות בין מפלגתו ל'הציונות הדתית' בעניין הסדרת יישובי ההתיישבות הצעירה - האחרונים טענו שיש לעשות זאת דרך המנהל האזרחי, בניגוד להסכם של 'עוצמה יהודית' שזה יעשה דרך משרד הנגב והגליל.

בתוך כך, צוות המשא והמתן מטעם סמוטריץ' צפויים להיפגש ב-17:00 עם הצוות של הליכוד, כדי להמשיך את ההתקדמות מהפגישה אמש של סמוטריץ' ונתניהו. ההבנה היא שמחכים שייסגר מול ש"ס, בעיקר בעניין הדתות, כדי להגיע להסכם.

מיקי לוי איתמר בן גביר בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד