כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
רוצים חופש

הפגנות נדירות פרצו ברחבי סין נגד הנשיא

הפגנות ענק פרצו בערים ובקמפוסים ברחבי סין כאשר אזרחים מתוסכלים וזועמים יצאו לרחובות בגל מדהים של הפגנות נגד מדיניות "אפס קורונה" של הממשלה. תושבים בשנגחאי, העיר המאוכלסת ביותר בסין, קראו לסיים את הסגרים וקראו, "אנחנו רוצים חופש" ו"פיתחו את כל סין"

הפגנות נדירות פרצו ברחבי סין נגד הנשיא
הפגנות בסין נגד הסגרים צילום: צילום מסך

אלפי סינים התעמתו עם כוחות הביטחון נגד הממשלה בשל הסגרים ומדיניות "אפס קורונה", ההפגנות הן יוצאות דופן עם כעס ציבורי שכוונו נגד הממשלה, קבוצת מפגינים שם קראה לנשיא סין, "שי ג'ינפינג תתפטר" ו"מפלגה קומוניסטית תתפטרו". ו"אנחנו רוצים חופש" ו"פתחו את כל סין".

"היו אנשים בכל מקום", אמר צ'ן, ל'וושינגטון פוסט' תושב שנגחאי בן 29, "בהתחלה אנשים צעקו להסיר את הסגר בשינג'יאנג, ואז זה הפך להיות שי ג'ינפינג, תתפטר, המפלגה הקומוניסטית תתפטרו".

הסיבה להפגנות שנראו גם באוניברסיטאות ברחבי סין, בשל שריפה קטלנית שפרצה באורומצ'י, בירת שינג'יאנג, בצפון מערב סין ביום חמישי. עשרה בני אדם, בהם שלושה ילדים, מתו לאחר ששירותי כיבוי החירום לא הצליחו להתקרב מספיק לבניין דירות שנבלע בלהבות. התושבים האשימו את החוקים הדרקוניים הקשורים לסגר בפגיעה במאמצי החילוץ.

גורמים רשמיים ביום שישי הכחישו שהגבלות קורונה היו גורם ואמרו כי "היכולת של חלק מהתושבים להציל את עצמם הייתה חלשה מדי", ועוררה עוד כעס ששטפו את פלטפורמות המדיה החברתית הסינית. תושבים באורומצ'י, אחת הערים עם סגרים הדוקים ביותר בסין, הניפו את הדגל הלאומי של סין וקראו להסרת הסגר במלואו.

הפגנות כאלה הן נדירות ביותר בסין, שם הרשויות פועלות במהירות כדי לסלק את כל צורות התנגדות, השלטונות חוששים במיוחד מהפגנות באוניברסיטאות, המקום שבו נערכו הפגנות פרו-דמוקרטיות ב-1989 שהתפשטו ברחבי המדינה והסתיימו בדיכוי עקוב מדם וטבח סביב כיכר טיאננמן בבייג'ינג.

סין הפגנות סגר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד