כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
המחאה נכשלה

הפעילים נשארו דבוקים לברזל מחוץ לאולם

שני פעילי סביבה הדביקו את עצמם עם דבק מגע לבמת המנצח באולם הקונצרטים של המבורג בגרמניה. המאבטחים במקום שלפו את הברזלים, גררו את המתקן החוצה והשאירו את שני המפגינים דבוקים במסדרון. השניים נעצרו

הפעילים נשארו דבוקים לברזל מחוץ לאולם
קונצרט סליחות צילום: יח"צ

שני פעילי אקלים נעצרו בהמבורג - גרמניה ביום רביעי האחרון לאחר פעולת מחאה. הם הדביקו את עצמם לעמוד שניצב על שולחנו של המנצח. עם זאת, האחראים על אולם הקונצרטים לא היססו והובילו אותם החוצה יחד עם העמוד.

הפעילים מקבוצת מחאת האקלים הדביקו עצמם לדוכן המנצח במהלך קונצרט בעיר, סרטון שהפעילים עצמם הפיצו בטוויטר מציג את המחאה. השניים נראים לבושים באפודים זוהרים וקראו לפעול למאבק בשינויי האקלים. נראה שהמחאה התקבלה בזעם על ידי הצופים, ואף נשמעו קריאות בוז רמות מהקהל. כך דווחה התקשורת המקומית.

עם זאת, האחראים על אולם הקונצרטים עשו זאת מהר, מאחר שעמוד הבטיחות על במת המנצח לא הוברג, הם הצליחו להוביל את הפעילים עם הברזל דבוק אליהם עם דבק מגע מהאולם החוצה לקול תרועת הקהל. צוות האבטחה קיבל מחיאות כפיים על ליווי הפעילים החוצה.

הפעולה זכתה לביקורת חריפה גם ברשתות החברתיות. "בכנות, זה פשוט מביך", ו"מתביישים בכם", ו"עם הפעולות הללו אתם לא משיגים שום דבר מלבד זלזול בנושא" הגיבו משתמשים מתחת לתמונה של הפעילים.

המשטרה הודיעה כי שני הפעילים נלקחו למעצר לאחר הפעולה. בשבועות האחרונים עוררו פעילי אקלים סערה ברחבי אירופה בפעולות שונות. הם חסמו כבישים והרסו בין היתר ציורים של וינסנט ואן גוך, קלוד מונה, הפעילים דורשים מחויבות חזקה יותר נגד ההתחממות הגלובלית.

המבורג גרמניה אקלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד