כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"גם לנו יש גבולות"

דרעי על המגעים: "חלה נסיגה במשא ומתן"

בישיבת הסיעה הבהיר יו"ר ש"ס כי יש נסיגה במו"מ מול הליכוד. "לא כולם הפנימו שש"ס קיבלה 11 מנדטים, מתייחסים אלינו כאילו אנחנו אחת משלוש המפלגות, וכל שניה בודקים 'למה ש"ס מקבלת ככה" | עוד אמר: "לא דרכי לאיים אבל אני אומר שאנחנו צריכים להחליט עד כמה אנחנו יכולים עוד לוותר בשביל להקים את הממשלה"

דרעי על המגעים: "חלה נסיגה במשא ומתן"
אריה דרעי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר ש"ס אריה דרעי התייחס היום (שני) בישיבת סיעתו למגעים להרכבת ממשלה מול הליכוד והדגיש כי חוץ מהדרישות לתפקידים, עליהן הגיעו להסכמות, יש מספר נושאים עקרוניים עליהם עדיין מתקיימים דיונים. דבריו מגיעים כשברקע ישנו משבר בין 'הליכוד' ל'יהדות התורה', בעיקר בנוגע לחוק הגיוס.

"המשא ומתן מתחלק בינתיים לשני חלקים", הסביר דרעי, "יש את המו"מ בנושא של התיקים והתפקידים, ויש את מסמך העקרונות שהפעם יעשו אותו יותר מקוצר מהפעמים הקודמות אבל בכל זאת יש הרבה נושאים".

דרעי הדגיש כי כל הסעיפים שפורסמו בתקשורת אינם נכונים. "תבינו שמישהו הגיש אותם ראשון, דנו בהם ולא יצא מזה מילה אחת החוצה כי זה רק עושה נזקים. את המו"מ הזה עוד לא סיימנו. לחלק לא מבוטל מהדברים עדיין לא קיבלנו תשובות, אנחנו ממתינים בסבלנות".

"לצערי", הוסיף דרעי, "לא כולם הפנימו שש"ס קיבלה 11 מנדטים, מתייחסים אלינו כאילו אנחנו אחת משלוש המפלגות, וכל שניה בודקים 'למה ש"ס מקבלת ככה. אני רוצה לומר: אם לא היינו עושים ויתורים בשבועיים האחרונים לא היינו מגיעים לשלב הסיכומים".

יו"ר ש"ס אף טוען כי יש נסיגה במגעים עם הליכוד: "אנחנו לא קרובים לחתימה. היינו קרובים לסיים לפני כמה ימים אולם יש נסיגה במשא ומתן, עכשיו סיימנו פגישה ארוכה. לא דרכי לאיים אבל אני אומר שאנחנו צריכים להחליט עד כמה אנחנו יכולים עוד לוותר בשביל להקים את הממשלה. גם לנו יש גבולות ואנחנו צריכים לדעת איפה להציב את הקו האדום".

גם עם 'יהדות התורה' ישנם חילוקי דעות גם בנושאים המהותיים ובראשם חוק הגיוס, נושא הדגל בעיקר של 'אגודת ישראל' כאשר בליכוד בשלב הזה מסרבים לקבל את דרישות 'יהדות התורה'.

ב'יהדות התורה' חלוקים גם כן בנושא חוק הגיוס, בעוד ב'אוגדת ישראל' מעוניינים לחזור למצב כפי שהיה ב'חוק טל' ואולי לחוקק אותו שוב, ב'דגל התורה' מבקשים לבחון את המצב ומסתפקים שבהסכמים ייכתב כי חוק הגיוס יובא בהסכמה כוללת של כלל סיעות הקואליציה.

עם הדרישה הזו, לקבוע נוסח לחוק הגיוס כבר מעכשיו, הגיעו יחד 'יהדות התורה' בתיאום מול ש"ס לאנשי המו"מ של הליכוד ודרשו לתאם נוסח, אלא שבשלב הזה בליכוד מתנגדים לקבוע נוסח חדש.

בליכוד מעדיפים כי יחוקק חוק גיוס בנוסח עליו סוכם בממשלה הפריטטית בין בנימין נתניהו ובני גנץ בו לקחו חלק גם המפגלות החרדיות. אז סוכם על חוק שכולל יעדי גיוס וגם סנקציות כלכליות על עולם התורה במקרה של אי עמידה ביעדים.

האירוע עלול להוביל למשבר פוליטי בעיקר מול 'אגודת ישראל' כשגדולי הרבנים יבקשו לקבוע נוסח מתואם על חוק הגיוס מבעוד מועד ולא להסתפק בנוסח המיושן עם התחייבות להגיע לסיכום בהמשך.

תנועת ש"ס משא ומתן קואליציוני הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד