כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הקרב על הדתות

בסיוע רבנים: כך כהנא מאתגר את סמוטריץ׳

השר לשירותי דת לשעבר מנסה לשכנע מאחורי הקלעים רבנים במגזר הדתי לאומי ללחוץ על יו"ר 'הציונות הדתית' - לדרוש את משרדי הדתות והפנים. המטרה: השפעה על מינויי רבני ערים | כהנא: "הזדמנות ייחודית למנות בוגרי ישיבות הציונות הדתית"

בסיוע רבנים: כך כהנא מאתגר את סמוטריץ׳
מתן כהנא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המגעים להרכבת הממשלה: אחד הנושאים שנותרו במחלוקת בין הצדדים בקואליציה המתגבשת הוא מינויי רבני ערים, כאשר גם בש"ס, בציונות הדתית וביהדות התורה מעוניינים בהשפעה על עשרות המינויים שיהיו בקדנציה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מי שמנסה לדחוף את בצלאל סמוטריץ' לעמדת השפעה בעניין הוא חה"כ מתן כהנא, השר לשירותי דת לשעבר. האחרון שוחח לאחרונה עם רבנים ובעלי עמדת השפעה בציונות הדתית, כדי ללחוץ על סמוטריץ' לקחת את משרדי הפנים והדתות.

כהנא הסביר בשיחות ובפגישות שקיים כי דרך אותם משרדים ניתן יהיה הכי להשפיע על מינויי רבני ערים, אשר צפויים כ-40 בקדנציה הקרובה - בשל התקנות החדשות שהעביר, כאשר רק צריך את ההסכמה של ראש הרשות המקומית ושר הדתות למינוי.

לכן, הוא הביע בשיחות את ההיגיון בלקחת את הפנים והדתות כשהשילוב הזה מביא את היתרון במינוי רבני ערים מהציונות הדתית. כהנא הביע סקפטיות לגבי המנופים שניתן להטיל על המינויים דרך משרד האוצר, שבו יו"ר 'הציונות הדתית' יחזיק לפחות בחצי קדנציה הראשונה.

אלא שסמוטריץ' כבר הודיע כי הוא מוותר על דרישתו למשרד הדתות, אך כן מעוניין בחלוקה במינוי הרבנים במסגרת המתווה בכל ענייני הדת. האחרון גם צפוי להחזיק במשרד הפנים בחצי השני של הקדנציה - וייתכן שדרכו ינסה להשפיע על המינויים שנותרו.

מלשכת כהנא נמסר: "השר לשעבר מתן כהנא הביע את עמדתו על ההזדמנות הייחודית למנות רבני עיר רבים בוגרי ישיבות הציונות הדתית ומקווה שכך יהיה".

מתן כהנא בצלאל סמוטריץ פרסום ראשון רבני ערים משרד הדתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד