כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"הציבור מעביר מסר ברור"

סקר: אלו הן הדרישות של רוב מצביעי הקואליציה

סקר מקיף שנערך מעלה כי רוב מוחלט ממצביעי הקואליציה המיועדת דורשים: חוק יסוד החקיקה ופסקת ההתגברות כצעד ראשון עם הקמת הממשלה ותיקון חוק השבות | כל הנתונים

סקר: אלו הן הדרישות של רוב מצביעי הקואליציה
בחירות לכנסת ה-25 בעין המצלמה צילום: פלאש 90

סקר חדש שהזמינו המרכז למדיניות הגירה, תנועת אם תרצו והתנועה למשילות ודמוקרטיה מעלה כי מצביעי הימין תומכים ברוב מוחץ ברפורמות במערכת המשפט ובמיסוי ארגוני תעמולה הממומנים בידי מדינות זרות. בסקר שערך מכון 'דיירקט פולס' בקרב מצביעי גוש הימין, עולה כי רוב מצביעי הימין רוצים לתקן את חוק השבות.

75% מקרב בעלי הדעה שהשיבו לסקר דורשים לבטל את סעיף הנכד, המאפשר ללא יהודים ממוצא יהודי לעלות לישראל במסגרת חוק השבות. בקרב מצביעי הליכוד הרוב גדול אף יותר ומגיע ל-77% מכלל בעלי הדעה ובקרב מצביעי הציונות הדתית הרוב עולה ל-91%. כמו כן, כשליש ממצביעי הליכוד, עוצמה יהודית והציונות הדתית התריעו כי אם החוק לא יקודם, תמיכתם במפלגה לה הצביעו בבחירות הקודמות תיחלש.

לצד זאת, הצעד הראשון שמצביעי הימין היו רוצים לראות עם הקמת הממשלה, הוא רפורמה משפטית הכוללת תיקונים בחוק יסוד החקיקה, פסילת חוקים רק ברוב של 12 מתוך 15 שופטים ופסקת ההתגברות על בג"ץ. בסך הכל תומכים בכך 89 אחוזים מכלל מצביעי הימין, כאשר מכלל מצביעי הליכוד 89% הביעו הסכמה, כמו גם 90 אחוזים ממצביעי הציונות הדתית/עוצמה יהודית.

77 אחוזים ממצביעי הימין סבורים כי רפורמות במערכת המשפט הן תנאי הכרחי להקמת ממשלת ימין, בהם גם 89 אחוזים ממצביעי ש''ס, 85 אחוזים ממצביעי הציונות הדתית/עוצמה יהודית ו75 אחוזים ממצביעי הליכוד. צעד נוסף אותו רוצים לראות מצביעי הימין במסגרת הרפורמה המשפטית הוא שינוי שיטת מינוי השופטים. לא פחות מ-83% אחוז מהמצביעים היו רוצים לראות תהליך אחר מזה המנוהל כיום, בהם 91% מהעונים שדיווחו כי הצביעו לליכוד.

בכל הנוגע לפעילות של ארגונים קיצוניים כגון שוברים שתיקה ובצלם, הממומנים בידי מדינות זרות וקוראים לתבוע את חיילי צה"ל בבית הדין הפלילי בהאג, מסתמן רוב מוחץ להעברת חוק שימסה את הארגונים הללו. 83 אחוזים ממצביעי הימין תומכים בכך על פי הסקר. בתוכם 79 אחוזים ממצביעי הליכוד, 86 אחוזים ממצביעי הציונות הדתית/עוצמה יהודית ו-74 אחוזים ממצביעי ש"ס.

משלושת הארגונים נמסר בתגובה לתוצאות הסקר: "המסר העולה מהסקר ברור. רוב מוחץ ממצביעי הימין מצפה לראות באופן מיידי ביצוע רפורמות מקיפות במערכת המשפט, מיסוי ארגוני תעמולה ותיקון סעיף הנכד. העובדה שרוב המצביעים רואים בכך תנאי להקמת הממשלה מחייבת את חברי הכנסת לפעול בהתאם ולא לשכוח את ההתחייבויות שמסרו למצביעים. המחנה הלאומי יצא לקלפי לא רק כדי להחליף את הממשלה הקודמת, אלא כדי לתקן את העוולות שהוזנחו במשך שנים. הציבור העביר מסר ברור לנבחריו וזו השעה לפעול".

מכון הסקרים דיירקט פולס פסקת ההתגברות חוק השבות סקר דעת קהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד