כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"מודה במקצת"

פקיד איראני מודה: יותר מ-300 בני אדם נהרגו בהפגנות

פקיד איראני טוען שיותר מ-300 בני אדם נהרגו בהפגנות אנטי-משטר ארציות. אך פעילים טוענים כי מעל 450 מפגינים ו-60 אנשי כוחות המשטר נהרגו בפועל. גורם רשמי אומר שרבים מההרוגים היו איראנים רגילים שלא היו מעורבים בהפגנות. ההפגנות פרצו לאחר מותה של אישה בגין הפרת חוקי קוד הלבוש האסלאמי

פקיד איראני מודה: יותר מ-300 בני אדם נהרגו בהפגנות
שוטר יורה אש חיה על מפגינים צילום: צילום מסך

גנרל איראני הודה שיותר מ-300 בני אדם נהרגו בהפגנות ברחבי איראן, ולמעשה הודה על נפגעים מזה חודשיים. המספרים הללו נמוכים במידה ניכרת מהמספר שדווח על ידי פעילי זכויות אדם באיראן, קבוצה שבסיסה בארה"ב שעוקבת מקרוב אחר ההפגנות מאז שפרצו לאחר מותה של צעירה בת 22 על ידי משטרת המוסר במדינה.

ארגון זכויות אדם טוען כי מעל 450 מפגינים ו-60 כוחות המשטר נהרגו מאז תחילת ההפגנות בספטמבר האחרון וכי למעלה מ-18,000 בני אדם נעצרו. ההפגנות החלו בעקבות מותה של האישה, מחסה אמיני בת ה-22 על ידי שוטרים ממשטרת החיג'אב, אך הסלימו במהירות לקריאות להפלת המשטר האסלאמי ששולט באיראן מאז המהפכה ב-1979.

הגנרל אמיר עלי חאג'יזדה, מפקד חטיבת התעופה והחלל של משמרות המהפכה, צוטט על ידי אתר אינטרנט המקורב למשמרות המהפכה כאומר כי יותר מ-300 בני אדם נהרגו, כולל 'שהידים' - רמז לכאורה לכוחות המשטר. הוא אמר שרבים מההרוגים היו איראנים רגילים שאינם מעורבים בהפגנות. הוא לא סיפק נתון מדויק ולא אמר מהיכן הגיעה ההערכה שלו.

איראן משמרות המהפכה הרוגים ופצועים עצורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד