כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"גזעני וסטיגמטי"

ממשל ביידן לחץ וארגון הבריאות העולמי ישנה את שמו של הנגיף

ארגון הבריאות העולמי הודיע ​כי הוא יתחיל להתייחס לאבעבועות הקופים כ"אם - פוקס" עקב תלונות על "שפה גזענית וסטיגמטית" בשמו הנוכחי | בכירים בממשל ביידן הם אלו שדחקו בפקידים בסוכנות לשנות את השם

ממשל ביידן לחץ וארגון הבריאות העולמי ישנה את שמו של הנגיף
אבעבועות הקופים צילום: Pixabay

בעקבות סדרה של התייעצויות עם מומחים עולמיים, ארגון הבריאות העולמי יתחיל להשתמש במונח מועדף חדש 'אם פוקס' (MPOX) בתור מילה נרדפת לאבעבועות הקופים. כך הודיע ארגון הבריאות העולמי בז'נבה. "שני השמות ישמשו בו-זמנית למשך שנה אחת בזמן ש'אבעבועות הקופים' יופסק בהדרגה", כך הוסיפה סוכנות הבריאות של האו"ם.

בכירים בממשל ביידן דחקו בפקידים בסוכנות לשנות את השם - והזהירו כי ארה"ב תפעל באופן חד צדדי אם היא לא תתקדם מהר מספיק עם חילוף השם, כך דווח אתר 'פוליטיקו' הבית הלבן היה מודאג מכך שהמונח אבעבועות רוח מקשה על מסע החיסונים שלו על ידי יצירת סטיגמה, במיוחד בקרב אנשים שחורים.

"בהקשר של ההתפרצות העולמית הנוכחית, ההתייחסות המתמשכת והמינוח של הנגיף הזה בהיותו אפריקאי אינה רק לא מדויקת אלא גם מפלה וסטיגמטית", כתבה קבוצת מדענים בהצהרה משותפת מוקדם יותר השנה. דובר של ארגון הבריאות העולמי סירב למסור פרטים על הדחף לשינוי השם, ומסר רק ש"מספר אנשים ומדינות העלו חששות וביקשו מהסוכנות להתקדם עם זה".

"כשהתפרצות אבעבועות הקופים התרחבה מוקדם יותר השנה, נצפתה שפה גזענית וסטיגמטית באינטרנט, במסגרות אחרות ובקהילות מסוימות ודווחה לארגון הבריאות העולמי", נכתב בהצהרה של הסוכנות. "בכמה פגישות, ציבוריות ופרטיות, מספר אנשים ומדינות העלו חששות וביקשו מהארגון להציע דרך לשינוי השם", נכתב.

ארגון הבריאות העולמי אבעבועות הקופים אפריקה גזענות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד