כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לחימה בלתי פוסקת

אוקראינה: מאות הרוגים ביום בקרבות עקובים מדם

סיום הלחימה באוקראינה לא נראה באופק כאשר רוסיה מנסה לפרוץ לעיירה באחמוט שננטשה, בעיקר מכיוון שהפגזות בלתי פוסקות הפכו את הבתים להריסות. קרבות אינטנסיביים נמשכים לאורך קו החזית במזרח, כאשר הרוסים מפגיזים את באחמוט שנמצאת במוקד הלחימה

אוקראינה: מאות הרוגים ביום בקרבות עקובים מדם
ההרס הרב באוקראינה צילום: צילום מסך

הלחימה סביב העיירה המרכזית באחמוט במזרח אוקראינה היא עקובה מדם עם מאות הרוגים ופצועים שמדווחים מדי יום, לא הכוחות הרוסים ולא האוקראינים הצליחו לבצע פריצת דרך משמעותית לאחר חודשים של לחימה.

רוסיה העבירה מגויסים טריים לאזור בשבועות האחרונים, והלחימה בתעלות מזכירה את מלחמת העולם הראשונה. במהלך סוף השבוע הופיעו תמונות של חיילים אוקראינים בתעלות מוצפות ובוציות ובשדות קרב עם גדמי עצים שנכרתו על ידי מטחי ארטילריה.

הלחימה הקשה נמשכה ביום שני עם שכירי חרב מתאגיד הצבאי הפרטי וגנר של פוטין ברוסיה, הכולל מורשעים, פושעים, רוצחים, שמנסים לנצח את אוקראינה. משרד הנשיאות של אוקראינה מסר אתמול כי לפחות ארבעה אזרחים נהרגו ו-11 נוספים נפצעו בהתקפות הרוסים האחרונות. עוד נאמר, כי קרבות אינטנסיביים נמשכים לאורך קו החזית במזרח, כאשר הרוסים מפגיזים את באחמוט שנמצאת במוקד הלחימה.

עם זאת, המוקד של חלק ניכר מהלחימה האחרונה היה בעיירה באחמוט המרוסקת כעת, שננטשה ברובה על ידי 70,000 תושביה, כאשר שני הצדדים שולחים תגבורת לקרבות שנמשכים ללא הפוגה מאז הקיץ, מוסקבה מנסה לייצר תמונת ניצחון לאחר סדרה של כישלונות ונסיגה בשדה הקרב.

ה'גארדיאן' הבריטי מדווח, כי רוסיה משתמשת באותן טקטיקות כפי שהשתמשה כדי לכבוש ערים סמוכות עם מטחי ארטילריה כבדים בלתי פוסקים כדי לשחוק את המגינים האוקראינים, אך נראה שהכוחות האוקראינים נחושים לגרום אבדות כבדות לתוקפים הרוסים.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד