י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
קידוש השם

תלמידי האוניברסיטה הגיעו ללמוד כיצד היהודים עושים חסד

עשרות סטודנטים תלמידי האוניברסיטה החברתית במוסקבה, הגיעו כדי ללמוד ולהתנדב ב"מרכז החסד היהודי - שערי צדק" בשכונת מארינה רושצ'ה שבמרכז מוסקבה. הבקשה הגיעה מצד הנהלת האוניברסיטה, להביא קבוצות מתלמידיהם למתחם

תלמידי האוניברסיטה הגיעו ללמוד כיצד היהודים עושים חסד
הנחת תפילין בפעם הראשונה בחייו צילום: צילום לוי נאזרוב

עשרות סטודנטים תלמידי האוניברסיטה החברתית במוסקבה, הגיעו כדי ללמוד ולהתנדב ב"מרכז החסד היהודי - שערי צדק", שבשכונת מארינה רושצ'ה במרכז מוסקבה, אותו הקים רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, בכדי לעמוד לעזר וסיוע לכל נזקק ונצרך, במיוחד לאלפי קשישים וגלמודים, בהם 'וטרנים' יהודים רבים (חיילים לשעבר).

הבקשה הגיעה מהנהלת האוניברסיטה, ששמה הטוב של מרכז החסד היהודי הגיע לאוזנם, והם הביעו את רצונם בפני הנהלת המקום, להביא קבוצות מתלמידיהם, על מנת שיראו מקרוב את הפעילות וילמדו רעיונות של חסד עם הזולת, תוך כדי התנדבות בפועל. שלשה פרופסורים נכבדים התלוו אל הקבוצה הראשונה, שהתקבלה בחום על-ידי הנהלת המרכז, ולאחר הצגת מאמרי חז"ל על מצוות הצדקה והחסד, הוצגו בפני התלמידים מצגות מכלל הפעילות הענפה והקבועה, במסגרת עשרות רבות של פרויקטים מגוונים למען הזולת.

בסיום מספר סדנאות והרצאות, התחלקו הסטודנטים לקבוצות, ובמשך כמה שעות חברו לצוותות של המרכז וסייעו בפעילות בעצמם, תוך שהם מביעים את התפעלותם נוכח המסירות והנדיבות של עובדי מרכז החסד, המעניקים את עזרתם ושירותם ברוחב הלב ובסבר פנים יפות, דבר שהקנה את שמו הטוב של המרכז הגדול, הזוכה לקדש שם שמים בכל פעם מחדש.

לאורחים הועמד כיבוד קל, ואף ארוחה חמה הוגשה להם בשעת הצהרים באולם בית התמחוי, כפי שמוגש מדי יום למאות רבות של סועדים, ואלו המרותקים לבתיהם מקבלים זאת באמצעות צי רכבים הישר לבתיהם. האורחים לא יכלו להסתיר את המחווה, וסיפרו כי הם ביקרו במוסדות רבים בעיר הבירה, אך רק אצל היהודים הם זכו ליחס אנושי כה מכבד ולהכנסת אורחים מושקעת כל-כך.

לקראת סיום הביקור, נודע למנהל המרכז, כי הפרופסור הראשי הינו יהודי כשר מאב ואם, אך לא הניח תפילין מימיו, ולאחר שיחה נאותה שוכנע האיש, והסכים להנחת תפילין הראשונה בחייו, שנערכה בבית הכנסת 'תפילה למשה', בו מתפללים ולומדים העובדים והמתנדבים ואף מבקרי מרכז החסד מדי יום ביומו.

רוסיה חב"ד סטודנטים תפילין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד