א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
בעלי משרות חשובות

סוכן לשעבר מזהיר: "לרוסיה יש רשת מרגלים רוצחים שמוכנים לפעול בכל רגע"

סוכן בריטי לשעבר הזהיר כי אין לנו מושג כמה מרגלים רוסים יש לוולדימיר פוטין בבריטניה, שמנהלים חיים נורמליים ומחכים לרגע לתקוף. המרגלים מנהלים חיים אזרחיים נורמליים במשך שנים, משתלבים ולוקחים עבודות בתעשיות חשובות

סוכן לשעבר מזהיר: "לרוסיה יש רשת מרגלים רוצחים שמוכנים לפעול בכל רגע"
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

לנשיא רוסיה וולדימיר פוטין יש רשת של מרגלים רוסים בבריטניה שמוכנים להרוג בפקודה, כך לפי סוכן MI6 לשעבר.

ה'סאן' הבריטי מדווח, כי המרגלים מנהלים חיים אזרחיים נורמליים במשך שנים, משתלבים ולוקחים עבודות בתעשיות חשובות כמו בהגנה הלאומית. לאחר מכן, הם מנסים לתמרן את עצמם לעמדות השפעה - מקבלים גישה למידע קריטי ומחכים להכות.

הסוכן לשעבר, ג'וליאן ריצ'רדס, אמר גם שאנשיו של פוטין מאומנים לחדור לחברות מסחריות המספקות שירותים לממשלות. "תיאורטית הם יכולים להתנקש במישהו, אם הם צריכים", אמר.

"אנחנו יודעים שבריטניה תמיד הייתה מטרה מסוימת עבור הרוסים. הם יודעים שאנחנו יכולים להיות חיבור מאוד שימושי למערכת הביון האמריקאית". ריצ'רדס המשיך ואמר שקשה לאמוד עד כמה רשת הריגול של פוטין יעילה ונרחבת. מצד אחד, רוסיה יכולה להיות יעילה ביותר בריגול, כלומר אין לנו מושג על קנה המידה האמיתי. מצד שני, הזמן וההוצאות הכרוכות בהקמת סוכנים רדומים עשויים לגרום לכך שאנחנו לא צריכים לדאוג יותר מדי.

ריצ'רדס אמר: "זאת בעיה גדולה ואין לנו מושג לגבי קנה המידה וכמה סוכנים יש בחוץ, אבל אני חושב שסביר יותר שזו לא בעיה כל כך גדולה, כנראה שאין הרבה מהם בחוץ, אבל יש כאלה, במיוחד בבריטניה". אזהרתו של ריצ'רדס מגיעה לאחר מעצרם של החשוד כמרגל רוסי סרגיי סקבורטסוב, ואשתו אלנה קולקובה, בשוודיה מוקדם יותר השבוע.

לעולם החיצון, סקבורטסוב בן 59, וקולקובה בת 58, ממוסקבה, נראו כמו כולם, אמר אחד השכנים, אבל מתחת להתנהגות הידידותית, הרשויות השבדיות חושדות כי בני הזוג ניהלו חיים כפולים כמרגלים של הקרמלין במשך יותר של עשור.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין בריטניה מרגלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד