כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בצל המתיחות מול פוטין

משלחת צבאית אוקראינית ביקרה בחשאי בישראל

הניסיון לשמור את הדבר בסוד, לא צלח. משלחת של בכירי צבא אוקראינה הגיעה לישראל ונפגשה עם בכירי מערכת הביטחון בישראל וזאת בעוד ישנה מתיחות מדינית מול רוסיה 

משלחת צבאית אוקראינית ביקרה בחשאי בישראל
מלחמת אוקראינה-רוסיה צילום: צבא אוקראינה

למעלה מתשעה חודשים, מאז פלש צבא רוסיה לאוקראינה, ישראל מנסה להלך בין הטיפות ולשמור על יחסים טובים עם שני הצדדים, אך נראה שישראל בכל זאת לוקחת צד, לפחות הממשלה היוצאת שעודנה מכהנת. לפי דיווח ב'חדשות 13', משלחת צבאית אוקראינית ביקרה בחשאי בישראל והנה הדבר נודע למרות שישראל ניסתה להצניע את הביקור כדי לא לעורר את המתיחות שקיימת ממילא מול נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שעדיין לא התקשר לברך את ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו על נצחונו בבחירות.

לפי הדיווח המשלחת האוקראינית הורכבה מאנשי צבא, בהם גם בכיר מאוד בצבא האוקראיני אשר מקביל למעשה לאחד מסגני הרמטכ"ל. הללו הגיעו לישראל בימים האחרונים לסדרת פגישות עם בכירים בצה"ל ובמשרד הביטחון, כשהמטרה הרשמית של הביקור היא לקדם את בניית מערכות ההתרעה נגד טילים שישראל הודיעה שתעביר לאוקראינה.

חיילים אוקראינים מפטרלים עם נשקים שלופים | צילום: צבא אוקראינה.

האוקראינים כבר הבהירו לא אחת כי הם רוצים מישראל הרבה יותר ושבו גם במהלך הביקור על הדרישה לקבל מישראל נשק או לכל הפחות מערכות כיפת ברזל כדי להתמודד עם שיגורי הטילים הרוסיים. אולם גורם ישראלי הבהיר להם כי אין שינוי במדיניות הישראלית שלא להתערב בלחימה באופן שירגיז את הרוסים יתר על המידה.

ביקור המשלחת נשמר כאמור מתחת לרדאר בימים האחרונים כדי להימנע ממתיחויות נוספות מול הרוסים. בשגרירות האוקראינית וממשרד הביטחון לא נמסרה תגובה לפרסום.

מלחמת אוקראינה רוסיה צבא אוקראינה ממשלת אוקראינה משלחת פגישה חשאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד