כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"מוגזם ולא מידתי"

מרגיז: העונש ללוחם גבעתי שהתעמת עם פעילי שמאל

לוחם גבעתי שהותקף על ידי אנרכיסטים פעילי שמאל במהלך פעילות בעיר חברון, נשפט אמש (ב') בידי המג"ד בדין משמעתי ל-10 ימי מאסר. הלוחם תועד מאיים ודוחף פעילי שמאל. "מג"ד צבר התבלבל והגזים אולי בגלל הלחץ הציבורי"

מרגיז: העונש ללוחם גבעתי שהתעמת עם פעילי שמאל
חייל מתעמת עם פעיל שמאל בחברון צילום: רשתות חברתיות

לוחם גבעתי שהותקף וגודף בידי אנרכיסטים פעילי שמאל במהלך פעילות בעיר חברון, נשפט אמש (ב') בידי המג"ד בדין משמעתי ל-10 ימי מאסר.

את החייל מייצג עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו שמסר: "החייל הובא לדין משמעתי - שיפוט ע"י גורמי הפיקוד - אחר שהפיקוד הבכיר כבר חרץ את דינו מעל לכל במה אפשרית. הוא ביקש להישפט כאילו לא היה זה אירוע מתוקשר, ובסוף הוטל עליו עונש של כליאה בפועל, חרף גרסה ברורה שהציג, לפיה לא הייתה לו כל כוונה להביע עמדה פוליטית או לפעול בניגוד להוראות. עונש שפשוט שנגזר מראש".

יוסי יהושוע כתב ופרשן צבאי בידיעות אחרונות כתב על ההחלטה: "10 ימי כלא צבאי ללוחם גבעתי שהצהיר בחברון ש"בן גביר יעשה סדר" זה מוגזם ולא מידתי ועלול להתהפך על הצבא. מג"ד צבר התבלבל והגזים אולי בגלל הלחץ הציבורי. יכול היה להסתפק במאסר על תנאי וריתוק. מסר רע מאוד ללוחמים".

מורן אזולאי מאתר Ynet טענה: "לוחמי צה"ל לא הגיעו לחברון מבחירה והם מחויבים להתגייס ולבצע את המשימות שלהם, מה רוצים מהם המפגינים? למה הם לא מרכזים את את המאמץ שלהם באזורים בהם נמצאים קובעי המדיניות למשל? כלא(!) ללוחם צה"ל שיצא משלוותו ואמר משפט חצי בעייתי מול התרסה בסיטואציה שלא בחר להיות בה? מרגיז ולא הוגן".

בעקבות העונש הקשה שהוטל על החייל שהתבטא פוליטית, מארגון בצלמו נמסר: "העונש הקשה האכזרי והלא מידתי שהוטל על החייל מוכיח: הגיע הזמן שבן גביר באמת יעשה פה סדר. צה"ל נכנע לשמאל הקיצוני, מדובר בפעילי שמאל שהציקו ולא הקשיבו להוראות החיילים. אחד החיילים התבטא בצורה פוליטית. אכן זה משגה. אולם לא מעבר לדין משמעתית, ההחלטה לשלוח אותו לכלא מראה כמה הוא צדק, הגיע הזמן שמישהו יעשה סדר בצבא ויזכור שהצבא מגן על יהודים ולא תומך באנרכיסטים, אנחנו דורשים מהרמטכ"ל להמתיק את העונש ולשחרר מיד את החייל".

 

חברון פעילי שמאל אנרכיסטים גבעתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד