כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חשיפת 'בחדרי'

תעלומה בחולון: הנרצח בפיגוע באריאל הי"ד, נקבר "מחוץ לגדר"

קבוצת אברכים שהגיעה בתחילת השבוע לבית העלמין בחולון לקברו של מיכאל לדיגין הי"ד שנרצח לפני כשבועיים בפיגוע באריאל הופתעו לגלות את קברו "מחוץ לגדר" | אחד האברכים לבחדרי': "לא מצליחים למצוא הסבר מניח את הדעת" | בבית העלמין סירבו להתייחס מטעמי צנעת הפרט 

תעלומה בחולון: הנרצח בפיגוע באריאל הי"ד, נקבר "מחוץ לגדר"
הקבר של מיכאל לדיגין הי"ד בבית העלמין חולון צילום: 'בחדרי חרדים'

בחודש אדר ב' התרחש הפיגוע הנורא בעיר בני ברק, מדובר היה בחלק מרצף פיגועים בבאר שבע וחדרה. מספר אברכים ששהו סמוך למקום הפיגוע והאירוע הותיר עליהם רושם החליטו לפעול לזכות הנרצחים, הם קבעו כי מעתה בכל פעם שיש ל"ע נרצחים בפיגוע, הם מקבלים על עצמם לסיים מסכת לעילוי נשמתם. כשהם מסיימים הם עולים לקבר ואומרים משניות ותהילים. 

לפני כשבועיים הרחש פיגוע משולב של דקירה ודריסה באזור התעשייה אריאל, בפיגוע נרצחו שלושה אנשים ונפצעו חמישה. אחד הנרצחים הוא מיכאל לדיגין, עולה חדש מרוסיה, אשר הגיע לארץ בסך הכל לפני כחמש שנים, היה נשוי עם שני ילדים ונרצח בידי בן עוולה.

הלווית מיכאל לדיגין הי"ד שנרצח בפיגוע באריאל // צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בהלוויה קורעת לב בבית העלמין חולון ספדו לו בני משפחתו וקרוביו, רעייתו, אמרה בהלוויה: "בעלי אהב את ישראל ורצה לעלות. תמיד כשהיתה תאונת דרכים הוא לא הבחין מי פגוע - הוא עצר ראשון כדי להעניק עזרה. זאת דוגמה קטנה לאיזה איש היה בעלי".

ראש העיר בת ים, צביקה ברוט, ספד לו: "מיכאל, יחד עם אשתו והילדים דוד ודמיר, עזבו את ביתם ברוסיה לפני חמש שנים כדי להגיע למולדת של כולנו כאן במדינת ישראל, מתוך רצון להיות חלק משרשרת הדורות וכדי להבטיח לעצמם ולמשפחתם שפה - איש לא יפגע בהם. שאף אחד לא יערער על זכותם להיות חלק מהמקום הזה, וכדי לחיות פה בשלום ובביטחון. לא עמדנו במשימה הזאת".

קבוצת האברכים שקיבלה על עצמה ללמוד מסכת לעילוי נשמת הנרצחים חילקו ביניהם את מסכת 'מועד קטן'. ביום חמישי האחרון עדכנו כל המשתתפים כי הצליחו לעמוד ביעד וסיימו את המסכת, הם התקשרו לבית העלמין בחולון, קיבלו מהם את מקום הקבורה ובתחילת השבוע יצאו להתפלל על קברו. 

הם הגיעו לבית הקברות עד לגוש 8 אולם לא מצאו את אזור 9 שם נאמר להם כי מיכאל נקבר, לאחר שיטוט קצר הם מצאו את המקום, אך להפתעתם ולתדהמתם, אזור 9 של גוש 8 נמצא "מחוץ לגדר". יש את בית הקברות המשתרע על פני שטח עצום, אולם את מיכאל החליטו לקבור בקצה בית הקברות בחלקה דלה מעבר לגדר חיה החוצצת בין שאר החלקות. 

מיקום קברו של מיכאל לדיגין הי"ד 

"היינו המומים", מספר ל'בחדרי חרדים' יהושוע ג., אחד מהאברכים בקבוצה. לדבריו "במשך כמה דקות הבטנו בזרי הפרחים המונחים על הקבר וניסינו להבין האם ייתכן ומדובר בטעות, זו הרי חלקה המיועדת למקרים קיצוניים ממש". 

אברך אחר מתוך הקבוצה סיפר כי ניסה לבדוק במודיעין בית העלמין האם חלה טעות או שמא מיכאל אינו יהודי ולכן נקבר כך אולם בבית העלמין סירבו לתת לו פרטים מאחר ואינו בן משפחה, "אני זוכר את ההלוויה של מיכאל הי"ד, היא נערכה כטקס יהודי, אנשי החברה קדישא טיפלו בו". לדבריו, "אני לא מצליח להבין איזו סיבה יכולה להיות לקבורה של אדם שנרצח על קידוש השם מעבר לגדר". 

'בחדרי חרדים' ניסה לקבל הסבר מניח את הדעת מהנהלת בית העלמין אולם שם סירבו להתייחס לנושא: ''בית העלמין אינו רשאי למסור מידע אישי בנוגע לנפטרים למי שאינו בן משפחה" נאמר ל'בחדרי' מטעם בית העלמין.

פיגוע באריאל מיכאל לדיגין בית עלמין חולון קבורה מחוץ לגדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד